Skip to main content

Frostbite engine EA bude vyžadovat 64-bitový systém

Může se týkat příštího Battlefieldu či Dead Space 3.

Na první pohled nenápadná drobnost, která však může mít dalekosáhlé důsledky pro budoucnost celého hraní na PC. A dost možná i nápověda, kudy by mohl kráčet další vývoj pro multiplatformní tituly na přítí generaci konzolí i moderní PC.

"V roce 2013 budeme mít hry na Frostbite enginu, které budou povinně vyžadovat 64-bitový operační systém," napsal na Twitteru programátor Johan Andersson ze švédského studia DICE. Pokud máte 32-bitový systém, budou podle něj skvělou příležitostí pro upgrade nové Windows 8.

Ze zprávy není jasné, kterých her se požadavek 64-bitového systému týká. Může jít o příští díl Battlefieldu, Bad Company 3, Mirrors Edge 2 nebo také Command and Conquer: Generals 2 a Dead Space 3.

Proč tvůrci enginů pro řadu her od EA chtějí přesedlat z doposud nejvíce rozšířených 32-bitových systémů a donutit tak hráče k zakoupení nové 64-bitové verze Windows? Protože 64-bitový počítač dokáže zpracovávat dvojnásobek dat a efektivněji spravovat paměť, díky čemuž je výkonnější.

Read this next