Hry loni utržily více než filmy a sporty dohromady
Nová studie.
Opět o krůček více, proč hraní přestat vnímat jen jako zábavu uhrovitých teenagerů.
Za rok 2020 totiž podle posledních odhadů mohly hry zařídit globální tržby téměř 200 miliard amerických dolarů.
Pro srovnání, to je více než kolik utrží filmový a sportovní průmysl dohromady. V roce 2019 měly na kontě tržby "jen" 175 miliard dolarů a loni zažily dramatický pokles.
Vyplývá to ze studie od International Data Corporation, dle níž šlo o meziroční nárůst o 20 procent.
Ačkoli tedy epidemie koronaviru notně zkomplikovala vývoj her a způsobila řadu odkladů nebo vydání neotestovaných polotovarů, když už nějaká hra byla hotova či dokázala vyjít, tak z nastalé situace, lockdownů a karantén jen těžila, protože lidé za tento druh zábavy více utráceli a také u něj trávili více času než jindy.
Autoři studie nárůst přičítají také přetrvávajícímu zájmu o Nintendo Switch v USA a startu nových konzolí PlayStation 5 a Xbox Series.
Nejvíce do celkových tržeb však přispěly mobilní hry, které vynesly o 25 procent více než před rokem a odhadují se na 88 miliard dolarů, z čehož 56 miliard tvoří Asie a Pacifik.