Hry by se měly dělat pro Windows 7
Myslí si to ředitel společnosti Stardock.
Společnost Stardock vydává hry přímo určené pro PC a vydělává docela dost peněz. Úspěch slavili s Galactic Civilizations II, spolupracovali na vydání Sins Of A Solar Empire nebo na Demigod. Proč se jim tak daří v PC oblasti, kterou mnozí považují už za mrtvou? Protože vyvíjí hry, které budou fungovat na milionech počítačů. Nejsou náročné na výkon, klidně si je zahrajete i na průměrném notebooku, aniž by vám chytl pod rukama. Ředitel této společnosti Brad Wardell se ale nechal slyšet, že je čas přesunout se s vývojem na Windows 7.
"Jak se zdá, výkon je v tom systému velice dobrý," říká Wardell, který dříve Microsoft kritizoval za vydání Windows Vista ještě předtím, než byly zcela odladěné všechny ovladače. Zejména se mu líbí funkce Windows 7 nazvaná WARP - Windows Advanced Rasterization Platform. Ta totiž v tomto novém operačním systému umožňuje, aby Direct X akceleraci prováděl přímo procesor, když už grafická karta nestíhá nebo vůbec v počítači grafický akcelerátor není přítomen.
"Sice chceme, aby na výkonných počítačích vypadaly naše hry úžasně, ale zároveň chceme, aby si je byli schopní zahrát lidé i s průměrnými notebooky někde v letadle," říká Brad Wardell. Jejich hry ovšem na Direct X 10 nebo 11 jen tak přecházet nebudou. "Až budou mít opravdové masy lidí alespoň Windows Vista, jsme ochotni přejít na vyšší verze Direct X. Do té doby budeme pořád používat devítku."
Trošku mi přijde, že hlásá něco, co sám není ochoten provést...