Bethesda optimalizuje hry pro AMD Ryzen a Vega
Spolupráce firem.
Nemá, pravda, zdaleka tolik podchycených her jako konkurenční Nvidia, ale když už něco, je potřeba to pořádně zviditelnit.
Výrobce grafických čipů AMD na probíhající konferenci GDC slavnostně oznámil zahájení spolupráce se studiem Bethesda, jehož hry tak budou optimalizované pro GPU architekturu Vega a procesory Ryzen.
"Je to opravdová vývojová kooperace mezi firmami, nejen pouze nějaký marketing či budování značky," prohlásil Raja Koduri, boss Radeonu. Jak v AMD, tak v Bethesdě prý budou vyhrazeni inženýři pracující na optimalizaci a využití více jader i všech nových vlastností příštích Radeonů.
Když vezmete v úvahu, že Bethesda dosud dokázala prodat 80 milionů her (v čele s The Elder Scrolls, Fallout 3 / 4, Doom, Wolfenstein: The New Order, Quake či Dishonored) a chystá očekávané Prey či dalšího Wolfa, není to bezvýznamná zpráva.
Tato dlouhodobá strategická spolupráce má též akcelerovat implementaci API Vulkan (jako loni u DOOM) a dalších nových technologií. Dle AMD to je důležité kvůli tomu, že současné hry vyžadují čím dál více výkonu od grafických čipů pro své detailní světy, vykreslené postavy, vysoký framerate a nastavení kvality.