Hry a drinky druhého dne Gamescomu
Snad dvacet předváděček, ale ještě více piv a panáků.
„Zdravíme zdravíme, nemáš chuť na lahvinku polského piva?" Tak zněla první otázka, kterou jsem na letošních GC prezentacích konfrontoval a přišla od známých z CD Projektu Red, kteří na Gamescomu předváděli zbrusu nové demo druhého Zaklínače. Uf, v devět ráno jsem tedy na nasávání rozhodně chuť neměl a vzhledem k tomu, že noc před tím jsme s Michalem Havrylukem světla zhasínali ve čtyři ráno, by mě flaška národního moku akorát skolila. Jinak ale byla prezentace velmi bohatá, zbrusu nová a můžete se těšit na rozsáhlé dojmy.
Koneckonců, on byl dnešek (středa) vůbec nějaký nacpaný dlouhými předváděčkami rozsáhlých her. Hodinu jsem strávil u Guild Wars 2, které mě již nyní přesvědčilo, že si hru pořídím – a to jsem si říkal, že se MMO budu vyhýbat jako čert kříži. Když ona zrovna tato vypadá tak skvěle! Velkým překvapením bylo i Dragon Age II. Ze začátku mě strašlivě vyděsilo, nakonec ale příjemně překvapilo a potěšilo.
Z dalších navštívených akcí můžu vypíchnout ještě třeba Portal 2, jehož předváděčka byla sice z hlediska organizace a podání tragická, leč hra sama o sobě samozřejmě vypadá naprosto fenomenálně. Jakožto fanouškovi moderních akcí se mi zalíbila Homefront, vyprávějící o smutné světové dominanci KLDR. Z celkem čtyř THQ her si mě ovšem nejvíce získalo Red Faction: Battlegrounds, které připomíná Micro Machines pro čtyři hráče, kdy se po rozličné mapě proháněly všemožné vehikly a navzájem se mastily. Tuze primitivní, ale na pohled tuze zábavné. Jen budu mít problém dostat článek o této hře přes vedení – na první pohled jde o hru-blbůstku, které je zdánlivě škoda se věnovat...
Vrcholem dne se pro mne však stal hands-on dýchánek se slečnou z Nintenda, která mi ukázala celou řadu titulů pro revoluční handheld a novou evolučního fázi původního DS, totiž 3DS, kterážto mašinka mě zarazila do křesla a do teď nechápu, jak to ti inženýři v Big N zvládli. V podrobnějším článku se budu 3DS věnovat pořádně, ale tady každopádně zmíním, že trojrozměrné efekty mě zde vtáhly do hry více, než v případě většiny PS3 her s podporou 3D, a že to prostě fantasticky vypadalo, i fantasticky se hrálo. Navíc nový model DS se skvěle ovládá a už se nemůžu dočkat Metal Gear Solid: Snake Eater 3D, který má našlápnuto k tomu, aby celé konkurenci vypálil rybník. Ve 3D vypadá unikátně.
No a pro změnu kolega Michal Havryluk se již nemůže dočkat, až sepíše dojmy z nových Need for Speed: Hot Pursuit a Dead Space 2, které jej svým strhujícím zpracováním..., mno..., strhli! Takže po reportážích z E3 se můžete těšit na další svěží dojmy. U Michala si ale šplhla i adventura Gray Matter, na které se byl podívat ve stánku dtp a kromě toho pořídil i spoustu záběrů z Posla Smrti 3.
Jinak dnešní den byl na kolínském výstavišti ještě relativně klidný, protože se po halách proháněli zpravidla jen novináři a lidé z byznysu (byť se tu našla spousta výjimek a nevím, jak se dostaly dovnitř). Zítra to již bude o poznání hektičtější a po dnešních obchůzkách všech showfloorů se proto zítra uhnízdíme víceméně pouze v business a press centrech, kde bude o něco větší klid jak na předváděčky, tak na psaní. Jediným důvodem pro opuštění bezpečných prostorů se stane natáčení průvodcovských videí bláznivými veřejnými halami aneb náš menší experiment s pohybujícími se obrázky, takže uvidíme, co z toho bude.
Ke konci dne na výstavišti se k nám přidal i Honza Doskočil a ve třech jsme vyrazili na večeři pořádanou česko-slovenskou pobočkou Sony, resp. „Panem Playstation" Ivanem Bradáčem, kterému tímto děkujeme za pohoštění, hodnotnou diskuzi a nekonečný přísun dvoudeckových (!) piv a panáků. Viz. pár posledních fotek v galerii.
Později večer jsme se sbalili s tím, že už vyrazíme na hotel, abychom dali dohromady alespoň nějaké články ze všech těch her viděných ve středu, jenomže vzápětí nám přišla SMSka od Veroniky z Conquestu a souběžně také od Tukana ze Score, že EA pořádá párty v jejich kolínském sídle u řeky kousek od nás, kde mají stylizovaný EA Sports Bar. No co vám budeme povídat, středeční noc se pěkně protáhla, na hotel jsme dorazili až ke čtvrté hodině ranní, ale posezení se známými z branže či budování nových konexí za pozdní večerku přeci jen vždycky stojí.
První velký den na Gamescomu byl tedy, sečteno podtrženo, nečekaně nabitým a minimálně já osobně se těším na čtvrtek (ehm, dnešek, kdy toto píšu), kdy mi první prezentace začíná až v 11 hodin dopoledne a těch pět hodin spánku bych tudíž mohl teoreticky zvládnout... Tímto přeji hodně zdaru Michalovi, který musí být na výstavišti již v devět, ačkoliv zároveň mu tímto zdůrazňuji, že jakékoliv rušení ranního klidu se setká s velmi neblahou odezvou.