Hráči ve světě věří přátelům než recenzím
Vychází to z rozsáhlého průzkumu.
Marketingová agentura Blitz provedla průzkum, který měl zhodnotit, podle čeho si hráči vybírají hry, jež si pak koupí.
Na průzkum odpovídalo tisíc lidí, kteří hrají videohry minimálně sedm hodin v týdnu. A co je tedy ovlivňuje při nákupu?
55 procent respondentů nakupuje hry, pokud jde o pokračování sérií, které už mají. To je jeden z nejdůležitějších faktorů při nákupu. Pokud má hráč možnost zahrát si demo, je to také velká výhoda, která dokáže nalákat ke koupi - dle dema se rozhoduje 47 procent respondentů.
Mnohem víc než recenze ovlivňuje při nákupu také doporučení kamarádů, podle kterých se řídí 46 procent lidí v průzkumu. Dle recenzí se řídí pouze 23 procent hráčů a 32 procent je dokonce považuje za naprosto zbytečné.
Hodnocení her obyčejných hráčů na webu také považuje spousta lidí za důležitý faktor při vybírání. 30 procent je považuje za nejdůležitější faktor, 52 procent za pomocný faktor.
Ani upoutávkami se nenechávají hráči příliš oblbnout. Podle nich si hry vybírá 37 procent hráčů. Mnohem víc se nechají ovlivnit gameplay videi - 55 procent hráčů je považuje za důležité.
Výsledkem průzkumu je, že marketing pro opravdové hráče her je dělaný špatně. Hráči se sice hodně pohybují na internetu, ale klasické reklamní metody na ně neplatí. Hry si vybírají podle doporučení kamarádů a lidí na internetu, také mají zájem o upoutávky na hry, ale ty jen velmi málo ukazují skutečné záběry z hraní, které je zajímají nejvíce. Vydavatelé her by se měly podle reklamní agentury také více zaměřit na komunity.
Celý průzkum si můžete přečíst zde (musíte se zdarma zaregistrovat).