Hra ze Samaritan dema vzniknout může
Tak se narodili Gears of War, kdo to zaplatí?
Po středečním zveřejnění oficiální HD verze Samaritan tech-dema na Unreal Engine čím dál lidí mrzí, že se neobjeví ve formě nějaké hry ve stylu Blade Runnera. Epic však nyní mírně otočil.
"Neříkám, že se hra dle Samaritan dema někdy nezrodí. Není to úplně vyloučeno, ale momentálně na něčem takovém nepracujeme," řekl Mark Rein z Epicu v dnešním rozhovoru pro 1UP. Jedním dechem však dodal, že kdyby před lety nevytvořili jedno technologické demo, dnes by asi neexistovala série Gears of War. Obsah jiné prezentace Unreal Enginu zase využili do přídavku pro Unreal Tournament. Je tedy zřejmé, že Epicu je líto vyhodit tříměsíční práci týmu dvanácti lidí do koše, což zvyšuje šanci na hru.
Na námitku redaktora 1UP, který poukázal na četné hlasy z konference GDC, podle nichž většina vývojářů nedisponuje finančními prostředky na podobné experimenty s vyždímáním maxima ze současného hardwaru, Rein odpověděl: "Ještě nevíme, jak nákladné by to bylo. Ale podobná technologická dema jsou vždy důležitá, abychom se v předstihu naučili pracovat s novými funkcemi enginu a na základě toho vytvořili uživatelsky přívětivé a efektivní nástroje pro Unreal Engine, které pak poskytneme ostatním."
"Kdokoli teď může začít chystat hru, která bude vypadat úplně stejně"
Mark Rein, viceprezident Epicu
Díky fungování Samaritan tech-dema na běžně dostupném hardwaru prý může nyní kdokoli začít chystat hru, která bude vypadat úplně stejně, aby ji měl připravenou na vydání později. "Za pár měsíců přijde na trh nová grafická karta, později zase o něco výkonnější karta, AMD také oznámilo novou kartu... Takže až by se taková hra dokončila, DX11 technologie již bude více rozšířená a může si najít decentně velké publikum, aby se dala vydat. Sice ne každý hráč si bude moci dovolit zapnout všechny detaily na maximum, ale tak to zkrátka chodí," vysvětlil Rein.
Náš vzkaz Epicu: Což takhle vzít zlomek z obrovských příjmů z licencování Unreal Enginu a investovat ho v prospěch budoucnosti herního průmyslu uděláním ze Samaritanu aspoň menší stáhnutelné PC hry?