Hospodářky píší o hře Chuchel
Vyjde už zítra.
Jako by snad Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) nastartovalo zájem mainstreamových médií o hry z české produkce, byť tohle je dílo úplně jiné kategorie i ambicí.
Tématický článek v dnešních Hospodářských novinách, které na něj lákají i na titulce, se věnuje Chuchel. Po dvou letech od Samorost 3 a čtyřech od Botanicula novému projektu od Amanita Design.
Tato interaktivní groteska, jak ji nazývají sami tvůrci, vyjde jen v digitální verzi už zítra. Co jsme se tedy z HN dozvěděli?
Že toto pražské nezávislé studio v čele s Jakubem Dvorským prodalo už sedm milionů svých her. Že by ho ani případný neúspěch Chuchel nepoložil, protože je pořád ve stabilizované finanční situaci a dělá čtyři hry naráz, se kterými má možnost experimentovat.
V současné době prý zaměstnává už 25 lidí (nárůst z 20 od zimy 2017, viz Forbes), z nichž někteří nejsou fyzicky v ČR, nýbrž pracují z Německa či Slovenska.
"Vypráví příběh postavičky jménem Chuchel, která vypadá jako klubko prachu a vlasů, a snaží se sníst třešeň. Tu mu ale neustále bere a schovává zlý záporák. . Na festivalech, kde jsme hru ukazovali, byly zatím kladné reakce," řekl HN hlavní designér Jaromír Plachý.
Více v kompletním článku zde, převážně složeném z opakování starých známých informací o nominaci na IGF či podpoře od agentury CzechTrade.