Skip to main content

Hollywood a příběhové hry

Dojde na efektivní spolupráci obou odvětví?

V obsáhlém rozhovoru na sesterské sajtě GamesIndustry.biz, kde byl zpovídán Ian Stevens z exekutivy Tigon studia, videoherní společnosti založené hercem Vin Dieselem, zazněl názor stran nutné provázanosti filmového a herního průmyslu.

Stevens se tady kriticky pouští do vlastních řad, tedy herních vývojářů a firem stojících za videoherní produkcí, která dle jeho slov stále postrádá kvalitní příběhovou složku. Podle Stevense by se herní obec měla dnes snažit mnohem razantněji propojit hry a filmy v jeden kompaktní celek, tady právě úzkou spoluprací s předními hollywoodskými experty.

V současnosti hry v kategorii jimi nabízeného příběhu stále klopýtají na cestě vlastních pokusů a omylů, při logické neznalosti, jak vlastně vytvořit kvalitní scénář. Chybí jim potřebná hloubka a další oživující ingredience, jako je třeba bohatost jazyka.

Na druhou stranu Stevens tvrdí, že hollywoodské společnosti stále neberou videohry příliš vážně, byť se situace za poslední roky změnila k lepšímu. Především díky vysokým tržbám a výdělkům plynoucím z herního průmyslu. V Hollywoodu prý mají i problém v pochopení kreativního procesu vývoje her, což je ještě umocněno případnou neznalostí problému. Zkrátka ti, co v životě nevzali do ruky herní ovladač, nebudou moci nikdy pochopit, proč jsou některé hry zajímavější a zábavnější než jiné.

Nicméně dle Stevense se tady přese všechno rýsuje společná budoucnost, jakkoliv jde nakonec o dvě odlišná média, s nutně odlišným přístupem. Jinými slovy, co dobře funguje ve filmu, nemusí být úplně vhodné pro hru...

Read this next