Hodnota akcií EA za dva roky trojnásobně vzrostla
Čemu za to ne úplně oblíbená firma vděčí?
Internetoví diskutéři s tím asi nebudou souhlasit kvůli různým kauzám typu start Battlefieldu 4 nebo Dungeon Keeper na mobilech, kvůli kterým je firma neoblíbená, ale v byznysu jde vždy o peníze až na prvním místě.
Graf ukazuje, že hodnota akcií Electronic Arts na americké burze oproti stavu v létě 2012 trojnásobně vzrostla. Sice pořád není na úrovni před vypuknutím krize v letech 2005-2008, přesto to je důležitý indikátor úspěchu. Srovnatelně dobře se daří také Activision, UbiSoftu či Take 2.
Analytici např. z GAFu se nyní předhánějí v hledání hlavního důvodu, vedle těch očividných, jako byla změna šéfa EA, změna jejich celkové strategie nebo loňské propuštění nepotřebných zaměstnanců a zavření některých studií/poboček včetně té české, což akcionáři vždy vítají, protože se ušetří na výplatách.
Daří se tak EA díky přechodu celé branže na digitální distribuce (DLC, mobily, miktrotransakce, předplatné atd.), kde mají větší marže než u krabicovek? Nebo za to vděčí rozhodnutí nekompromisně utnout veškeré projekty a série (typu Crysis / Dead Space / Medal of Honor), které nevydělávaly větší peníze? Či fakt, že mají nějaké zastoupení prakticky v každém herním žánru, čímž stojí na více nohách a nemusí je tak trápit, když se něco nepovede, jako třeba NBA Live 14?
Battlefield 4 sice tolik nefrčel jako trojka, přesto byl dojnou krávou, podobně jako FIFA extrémně úspěšná v celé Evropě, zatímco v USA stále letí Madden NFL. TitanFall mohl být též výhodný byznys s pár miliony prodanými kusy, když mu veškerý marketing zaplatil Microsoft. Plants vs Zombies Garden Warfare mohlo mít minimální náklady, přesto se docela solidně prodávalo.