Hitman zdarma výměnou za shlédnutí reklam
Zajímavá nová cloudová služba Square Enix v prohlížeči.
Podobně jako YouTube vyžaduje absolvování reklamní vložky u dlouhých videí, protože jsou pro provozovatele služby nákladnější na datové přenosy atd., Square Enix tento model převedli do hraní her. Jejich nová cloudová služba Core Online tak dovolí hrát v browseru v podstatě zdarma. Avšak zatím se to týká jen starších her, nikoli nového dílu Hitman: Absolution, pro nějž by to bylo zatím asi přehnaně odvážné.
Funguje to tak, že budete smět hrát jen po omezenou dobu a ta když vyprší, můžete si ji prodloužit shlédnutím reklamy. Prvními hrami, které na této bázi budou na službě nabízeny, se stanou Hitman: Blood Money a Mini Ninjas. Brzy k nim přibudou Lara Croft: Guardian of Light, Tomb Raider Underworld a Gyromancer.
Nejprve si nainstalujete aplikaci Square Enix Secure Launcher, která vám na úvod daruje 10 minut hraní zdarma kteréhokoli levelu z plné verze. Až tato doba uplyne, můžete si za přijatelných 10 Kč odemknout aktuální level nebo za 100 Kč aktivovat kompletní hru.
Pokud se vám ale nechce platit, nevadí. I tak můžete pokračovat v hraní. Stačí překousnout shlédnutí reklamních spotů, přičemž k dispozici jich bude hned několik v různé hodnotě. Sledování minutu a půl dlouhé reklamy vám přinese 25 minut hraní, zatímco jiná kratší reklama o délce 24 sekund vám garantuje hraní jen po dobu 8 minut, záleží na vás. Tímto způsobem můžete prodlužovat dobu strávenou zdarma u hry až na maximálně jednu hodinu, jejíž plynutí půjde i zapauzovat.
Co na tento obchodní model říkáte? Bude vám vyhovovat až do té míry, aby do něj byly převedeny i nové hry? Nahradí jednoho dne demoverze nebo digitální distribuci...?