Hitman: Absolution je obrovským zklamáním, varuje PC Gamer
Zpronevěřil se odkazu série a dostal jen 62%.
Vlastní zpráva - Dosavadních pár verdiktů veskrze chválilo (osmičky - devítky), ale teď přišla pro dánské vývojáře IO Interactive ledová sprcha. Časopis PC Gamer na nich nenechal niť suchou a označil jejich dílo za obrovské zklamání. K známce 62% přidal verdikt, podle nějž můžete Absolution s klidem minout, protože se prý zpronevěřil téměř všemu, co dosud dělalo sérii Hitman výbornou.
Podle recenzenta Toma Francise je špatné téměř všechno: grafický styl a přehnané používání bloomu, ubohý a až moc prosazovaný příběh (namísto aby zůstal jen kulisou pro otevřenou hratelnost), malé levely (ani ten největší se prý neblíží těm z Blood Money), linearita, pitomá umělá inteligence (podivná logika chování nepřátel), nemožnost ukládat pozice (jen velmi ojedinělé checkpointy, které ani správně neumí uložit stav rozehrání celého levelu) či nesmyslné cíle ("otevřít dveře").
V přiloženém grafu uvádí, že 64% úkolů ve hře je o dojití někam (k dveřím nebo objektu), ve 26% případech máte někoho zabít a záleží na vás, jakým způsobem, a v 10% je likvidace někoho ztvárněna pouze cutscénou a nikoli vlastním hraním. Absolution také prý vysloveně vybízí hráče k zabíjení strážců, namísto upřednostnění tajného postupu jako v minulých dílech Hitmana. Jindy prý radost zkazí, že nemáte na vraždy přímý vliv, protože vaše snaha je odměněna předpřipravenou cutscénou, ve které se hrdina netrefí.
Nepovedený má být podle PC Gameru i port na PC. Občas vás prý hra nabádá, ať "jemně stisknete tlačítko myši", jako by snad šlo o tlačítko na X360 gamepadu. Problémy existují i s výkonem hry, protože se trhala (nebo zamrzala) v jen 15 snímcích za vteřinu i na nejnižší detaily na různých počítačích, na kterých přitom Skyrim běžel v pohodě. A levely se naopak nahrávají déle než minutu, byť to klidně mohlo být záležitostí review verze.
Ani režim Contracts prý není tím, co se od něj čekalo, protože má být příliš svázaný zadáním, koho zabít a s kterou zbraní, tzn. neumožňuje hráčům dostatek nastavení (mohl by napravit patch). A navíc - ačkoliv tyto mise nejspíš zabírají jen pár kilobajtů, nejdou po stáhnutí hrát bez připojení k internetu. DRM vyžaduje, abyste byli přihlášeni na svůj účet do hry a pokud spadnou servery, jste nemilosrdně vykopnuti.
Momentálně se prý koupě Absolution nevyplatí, protože jde jen o slabou náhražku svobodné hratelnosti, na kterou jsou fanoušci série zvyklí z minule (opak spousty možností pro řešení situací, studování prostředí, sledování hlídek atd.). "Věřím, že reakce na Absolution budou dostatečně silné na to, aby přesvědčily vývojáře ke změně směřování série, protože nechci, aby umřela tímto způsobem," zakončil autor PC Gameru.
Eurogamer má hru k dispozici od včerejška a svou recenzi se bude snažit připravit na přelom tohoto a příštího týdne - zatím více v dojmech z rozehrání nebo 36. podcastu.