Herní pořad Re-Play vysvětluje, proč už není co býval a jak se mění herní trh
Pohled za oponu vzniku od autora.
Nevšední nahlédnutí za oponu vzniku populárního českého herního pořadu dnes sepsal jeho autor a zakladatel Vojtěch Novák.
V článku nazvaném Proč už není RE-PLAY co býval!!!? vysvětluje, jak se situace na herním trhu velice dynamicky mění a proč už nemohou cílit jen na hardcore hráče jako dříve:
"Je to prosté. Gaming ovládli streameři a Youtubeři, říkejme jim influenceři. Všeobecně poklesla důvěra k novinářům a to i herním a kdo se nestal influencerem, jako by nebyl. Když RE-PLAY začínal, nestačili jsme si vybírat, co v pořadu ukážeme, distributoři se předháněli kolik konzolí dostaneme a jaké příslušenství. PSVR mi dokonce přišlo s krabicí, kde bylo vyryto moje jméno. Presskity jsme měli v každé poličce a když jsme chtěli do soutěže nějaké hry, dostali jsme desítky kusů. [...] To vše je pryč. Nejen že Presskity dnes nedostávají novináři, ale dnes už je problém dostat od distributorů hry na recenze. Někdy dokonce vidíme jak streamer se 400! lidmi online na streamuje -hraje- týden s předstihem hru, kterou jsme ještě ani do redakce nedostali. Rozbaluje na streamu presskit, dropuje fanouškům klíče a často je dokonce placen aby hru hrál aspoň tři hodiny a to za takovou částku, která by pokryla výrobu pořadu na půlku měsíce."
Dále se tam píše, že investice do reklamy v RE-PLAY od herních distributorů za poslední tři roky nepřevýší částku 40 000 Kč (patrně měsíčně), což je mnohem méně, než dostane streamer za 3h hraní hry, která u nich dostala 4/10.
Novák říká, že se teprve uvidí, jestli přežijí rok 2023 až 2024, ale v minulosti už prošli několika krizemi a budou chtít pořad tvořit dle nejlepšího svědomí.