Herní "konzole" iPad přichází
Má se začít Nintendo bát?
Magický iPad od Applu přichází na trh 3. dubna a na iTunes jsou již nyní k dispozici stovky aplikací a her ušité přímo pro jeho velký displej. Zatím se jedná převážně o porty starších her pro iPhone, kdy většina z nich přihodí alespoň pár nových funkcí navrch. Vylepšená grafika, větší herní plocha a upravené ovládání jsou samozřejmostí. Je také dobré dodat, že na iPadu můžete provozovat veškeré hry i aplikace pro iPhone.
Zajímavá na hrách pro iPad je především cena. Ta výrazně poskočila nahoru, oproti hrám pro iPhone. Tam jsou ceny tlačeny výrazně nízko. Ve většině případů až na nejnižší úroveň jednoho dolaru. Jen velmi málo her s cenovkou 5 - 9 dolarů na App Store uspěje a to se musí jednat o oblíbenou sérii a známou značku. Časem se cena většiny her stejně stlačí dolů na co nejnižší hranici.
Tento systém je všeobecně kritizován pro svoji nepřístupnost - je téměř nemožné na App Store prorazit s novou, neznámou hrou, pokud je dražší než 1 dolar. A i tak je to nadlidský úkol, vzhledem k neustálému přílivu nových a nových aplikací a her, které denně zaplavují App Store.
iPad slibuje vývojářům "novou zlatou horečku" - hry pro iPad totiž nezapadnou ve změti her pro iPhone, ale mají na App Store vlastních kategorii. Alespoň po nějaký čas tedy nebude tak těžké upoutat pozornost uživatelů. Dá se ovšem očekávat, že se nabídka aplikací pro iPad zaplní velmi rychle - vývojáři již umí s iPhonem a iPad není pro vývoj tolik odlišný. Každý se navíc bude snažit rychle vydat svoji "HD" verzi, dokud nezapadne mezi tisíci dalších.
Ceny her pro iPad se pohybují většinou mezi 5 - 15 dolary. Čímž se z iPadu stává pro vydavatele mnohem zajímavější platforma, než iPhone, kde trh tlačí ceny na hranici 1 dolaru. Za 15 dolarů budou vyšší výdělky, stejně jako mnohem vyšší nároky hráčů na kvalitu a propracovanost her. Je možné, že opět rozhodne trh a po pár měsících půjdou ceny strmě dolů.
Jedno je ovšem jasné. Sony a Nintendo měli (a stále mají) v iPhonu velmi vážného konkurenta pro své handheldy. Nyní jejich konkurent přezbrojil na vyšší level. Apple má v rukávu několik es o kterých si mohou nechat Sony i Nintendo jen zdát. 100% spoléhání na third-party vývojáře a žádný interní tah na herní branku jsou ale slabinami Applu. Potřebuje ale iPad svého Maria?
O startovní vlně her pro iPad čtěte v jiném dnešním článku.