E3 DOJMY z Hellraid
Z modifikace Dead Island do samostatné středověké rubačky.
Stánek Techlandu na E3 je hodně malý, je těsně vedle Square Enix. Nějak takhle vypadaly začátky Bohemia Interactive. Na druhou stranu mají velmi pohodlné kožené sedačky. Sedím v první řadě a přede mnou už běží záběry přímo ze hry.
-
Techland nedělá k Hellraid prezentace pro média, jen pro obchodní partnery a Eurogamer.cz je jedním z mála webů, které pozvali. Alespoň mi to tvrdí International Brand Specialist Techlandu Radoslaw Grabowski. Je to velmi příjemný chlapík, který dříve dělal také herního novináře.
-
Hellraid začal jako modifikace pro Dead Island, ale později se z něj stala plnohodnotná hra. Když dokončili první Dead Island, našel se jeden programátor, který ve svém volnu udělal mod se středověkými zbraněmi a po schválení od vedení firmy se z toho stala plnohodnotná hra.
-
Na Hellraid pracuje v tuto chvíli plnohodnotný tým, už něco přes rok a sami autoři ji popisují jako styl dark fantasy.
-
Hellraid běží na stejném enginu jako původním Dead Island, tedy TechEngine 5, grafika konecnkonců vypadá úplně stejně.
-
Hellraid dělá stejný tým 260 lidí jako Call of Juarez.
-
Hellraid je žánrově FPS co-op slasher. Techland se honosí tím, že tento žánr vynalezli.
-
Když designovali Hellraid, vzali zpočátku spoustu věcí z Dead Island, ale přidali spoustu zbraní na dálku, jako kuše. Zároveń je ve hře plno kouzel.
- Opět jde o hru pro až čtyři hráče, každý si může vybrat jednu ze čtyř tříd: válečník, mág, paladin, tulák (rogue). Každá má jiné schopnosti, které se stejně jako v Dead Island dají vylepšovat v mnoha ohledech. Stejně se dají vylepšovat zbraně.
-
Některá kouzla sice připomínají střelné zbraně, ale spíše se zaměrují na jiné oblasti. Například na přitáhnutí nepřítele, obecně se dají přirovnat k jedi skillům.
-
Game Master je systém, který udělá z každého průchodu hrou jiný zážitek podobným systémem jako u Left 4 Dead, tedy náhodně generovaným umístěním nepřátel. Přizpůsobuje se obtížnost.
-
Singleplayer je klasickou hack&slash, ale zároveň připravuje hráče na budoucí coop zážitek.
-
Coop nazývají Techland Coopetition. V praxi to znamená, že hráči musejí spolupracovat formou ochrany, uzdravováním a zároveň používáním taktik, které odpovídají jejich třídě. Zároveň ovšem všichni soupeří o zkušenostní body. Každá třída má jiné úkoly ke splnění v každé úrovni, zároveň je těchto úkolů mnoho, nejen jeden. Soutěžení spočívá v tom, který z hráčů splní více těchto úkolů a zároveň rychleji. Úkoly jsou generovány Game Masterem náhodně. Tvůrce říká: „Představte si, že Game Master má na výběr z 200 možných výzev, ale pro daný průchod vybere patnáct.
-
Levely jako Treacherous Swamps, Sqaulid Prison, Ancient Catacombs, Heart of Hell.
-
Součástí hry bude i příběh.
-
Vyjde na PC, Playstation 3 a Xbox 360 někdy ke konci tohoto roku. Verze pro nové konzole zatím v plánu nejsou.
-
Z online módů tentokrát nedojde na nic jiného než coop, žádný deathmatch.
-
Délka hry ve skutečnosti závisí na Game Masteru, protože aby hráč zažil vše, co je ve hře, musí ji hrát vícekrát.
-
Při prvním průchodu ani nemusíme zahlédout všechny nepřátele. I přesto by měl první průchod hrou zabrat více než dvacet hodin. Z toho koukají dlouhé probdělé noci.
-
Z nového traileru je vidět, že grafika už je trochu vyčpělá, zejména ostrost textur už neodpovídá moderní době. V určitých pasážích mi zasazení připomíná Painkiller, jindy Doom.
-
Radoslawovi se na Hellraid nejvíce líbí boj samotný - říká, že způsob jakým rozsekáváte nepřátele, dosud jiná herní firma nepředvedla.
-
Za sebe musím pochválit, že se Techland snaží Hellraid odlišit od Dead Island a že je hra plná novinek.
Zdroj: vlastní (publikováno 11.6.2013 ve 22:00, dvě hodiny po otevření bran veletrhu).
Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3.