Helldivers 2 už jsou hranější než GTA 5, Destiny, Starfield i všechny PC porty z PlayStation dohromady
Musí mít umělý strop na serverech + Microsoft zuří.
Šéfové Sony si asi teď musejí trhat vlasy kvůli odpískání The Last of Us Online. Jedna z jejich prvních výprav mezi hry na bázi živé služby, která se objevila poprvé souběžně na PC a PS5, se totiž ukazuje být mimořádně úspěšná, aniž by to kdokoli dokázal predikovat dopředu.
Helldivers 2 tak moc frčí, protože jsou zábavnou a skvělou hrou, která téměř vše dělá správně. Výborně se hodí pro sdílení krátkých videí na Tiktok, i protože se na ni hezky dívá u streamerů, kteří ji všichni dělají bezvadnou reklamu, stejně jako memíčka na sociálních sítích. Pomáhá také nízká cena 40 dolarů (oproti 70 třeba u Skull and Bones), týdenní updaty a pocit velké spojené komunity, ke které se tvůrci chovají transparentně a přívětivě, i během víkendových výpadků a potíží.
Arrowhead kvůli tomu dokonce museli implementovat umělý strop 450 tisíc hráčů naráz na serverech, aby to pomohlo jejich stabilitě (později se hranice po vyřešení potíží snad zvýší).
A xboxový boss Phil Spencer se rozčiluje, komu má jako v herním průmyslu pomáhat, že tato hra podobná Starship Troopers neexistuje ve verzi pro Xbox. Zároveň ale pogratuloval týmu k vydání na ostatních platformách.
Zatím poslední rekord padl v noci z neděle na pondělí se 409 tisíci souběžnými hráči Helldivers 2. A to jde čistě jen o PC verzi, další stovky tisíc lidí budou v tu samou chvíli hrát ještě na PS5...
Jde i pouze na PC o výrazně vyšší číslo, než kolik mělo Grand Theft Auto 5 (to mělo kdysi 364 tisíc hráčů), Destiny 2, Starfield, Halo Infinite (to navíc bylo zdarma) a další nejpopulárnější hry.
Na Steamu Helldivers 2 předčili jakýkoli titul od Microsoftu a Bethesdy. A je to také první produkt od PlayStation Studios, který na PC překonal hranici 100 tisíc hráčů naráz. Ani když byste sečetli počet hráčů ve špičce u všech dosavadních PC portů od Sony, nedopočítali byste se toho, kolik měli naráz Helldivers 2.
K 11. únoru se prodalo přes milion kusů a hra byla ve vývoji po dobu osmi let.