Skip to main content

Hardwarový týdeník hráčů - souhrn za 2018

Rekapitulace hlavních událostí roku.

- Hned na začátku roku nás vystrašily procesorové chyby Meltdown a Spectre, které se týkaly skoro všech zařízení.

- Intel procesor s grafickou částí od AMD? Ano, přesně toho jsme se dočkali.

- Nvidia rok 2018 začala představením ambiciózních 4K monitorů s úhlopříčkou 65" a samozřejmě podporou G-Sync. Pořád ale čekáme, až dorazí.

- V únoru nám Intel ukázal zajímavý koncept chytrých brýlí, dost se lišil třeba od Google Glass. Ještě v tomto roce byl ale celý projekt ukončen.

- Jinak tradičně herní GamesCom v srpnu oživila Nvidia s představením očekávané nové generace grafických karet. Jejím hlavním tahákem je technologie ray tracing pro realistické nasvícení a stíny ve hrách. Zatím ale tato vizuální podívaná stojí dost a podporuje ji málo her.

- HyperX se pochlubil 4 miliony prodaných headsetů. Díky tomu jsme zhruba zjistili, v jakém měřítku se známé periferie prodávají.

- Ve speciálu jsme se podrobně podívali na herní headsety a také jich několik otestovali a porovnali. Všechny hardwarové recenze najdete přehledně na jednom místě, za 2018 jsme toho otestovali kupu.

- Microsoft se začal dost zajímat o streamování her a představil platformu xCloud. Datacentra na to rozhodně má a je tak velmi dobře pozicovaný, aby nabídl dobrý zážitek. Také jsme se dočkali ukázky prototypu možného ovladače.

- Intel se tento rok začal pořádně připravovat na vstup na trh dedikovaných grafických karet. Získal nové posily z AMD a začal s propagací.

- Xbox One prošel poměrně velkou evolucí. Konzole se naučila podporovat AMD FreeSync. Microsoft uvedl speciální ovladač pro hendikapované hráče. S podporou VR je oficiálně konec. Konzole se dále naučila "rychleji" stahovat hry, díky prioritizaci souborů. V listopadu potom aktualizace přinesla podporu myši a klávesnice.

- AMD začalo významně navyšovat počet jader v procesorů, Intel v reakci oznámil plány na 28jádrový čip. AMD se rozhodlo soutěžit dále a oznámilo čipy s 32jádry.

- Herní mobily jsou už vlastní kategorie. Razer představil novou generaci svého Razer Phone. Vlastní herní mobil má také Asus s několika doky a nechybí levnější BlackShark od Xiaomi.

- SteelSeries zapracovalo na své řadě headsetů Arctis. Do prodeje se dostala Pro verze, kterou jsme recenzovali. Základní Arctis 3 zase dostal variantu s Bluetooth.

- Rok VR stále nenastal, každopádně Oculus představil samostatný headset s lepším výkonem, než nabízí ty mobilní. PlayStation VR zase prodalo přes 3 miliony kusů.

- 3x hurá. Generacím Wi-Fi už je možné rozumět bez PhD.

- Intelu se v roce 2018 nepovedlo naskočit na 10nm výrobní proces. Už v květnu se objevily zprávy, že to s přechodem na nový proces nevypadá vůbec dobře. V srpnu Intel potvrdil, že si počkáme. Říjen přinesl report, že Intel 10 nm rovnou zrušil, což společnost velmi krátce poté popřela. Každopádně 10nm procesory tu stále nejsou.

- Druhý speciál uplynulého roku se podrobně věnoval vodnímu chlazení. Nejdříve v obecném smyslu a také jsme otestovali čtyři rozdílná řešení.

- Koncem roku se na fotce ještě stihla objevit očekávaná karta GeForce RTX 2060 ve verzi od Gigabyte. Pozdější spekulace zase straší možným zmatkem v záplavě variant grafik.

Read this next