Hardwarové nároky Starfield na PC a proč bude na konzolích jen v 30fps
Dozvuky prezentace.
Na Steamu se objevily oficiální hardwarové nároky pro zářijovou PC verzi Starfield.
Nejsou nějak extra kruté, jen to je prostě další letošní hra, která ukousne více než 100 GB místa na disku (podobně jako Star Wars Jedi Survivor, The Last of Us či Forspoken) a ten navíc musí být rychlého standardu SSD.
Podivné je pouze to, že tam chybí údaje na videopaměť grafické karty, což v minulých měsících způsobilo problémy u řady nových her.
Akcie tohoto očekávaného sci-fi RPG po nedělní téměř hodinové prezentaci rapidně stouply, než je zchladila informace o framerate.
Zatímco na PC si hráči užijí 60fps či více, na obou konzolích Xbox Series X i S bude chod Starfield zamčen jen na 30fps, což mnohé rozladilo.
Šéf studia Bethesdy Todd Howard vysvětlil, že jim šlo o zachování konzistentního běhu hry. Na Xbox Series X šlape ve 4K rozlišení a na Xbox Series S v 1440p.
"Myslím, že to vzhledem k našim předešlým hrám není překvapením, co jsme zvolili. Jde o rozsáhlé otevřené světy, které jsou vysoce dynamické a může se v nich stát cokoli, a tak to i chceme. Zamkli jsme framerate na 30fps, protože nám jde o plynulý chod, nechceme nic z toho obětovat".
Nemusíme se prý bát o náročnost, Starfield dle Howarda šlape báječně, často frčí ve více než 30fps, někdy i v 60fps, ale na konzolích se rozhodli pro zámek 30fps, jelikož preferují konzistenci. Odmítaí se prý vzdát toho zážitku, který jejich hry dělá něčím speciálním, i když jste ve víru bitvy a může se přihodit vážně cokoli.