Halo: Reach
Zastávka v kempu na nové planetě v prequelu.
Jednou z dopředu avizovaných hvězd předávání cen VGA bylo Halo: Reach, doposud jen letmo představený prequel jedné z nejprodávanějších herních sérií posledních let. Jeho autoři z Bungie si přichystali dvouminutový trailer z úvodu hry, poskytující vůbec první šanci vidět její engine běžící v reálném čase. Stálo to za to?
Video ukázalo zbrusu novou planetu Reach, kde se hra bude odehrávat. Na jejím povrchu stojí několik Spartanů, projíždí se tu Warthogy, dokonce lze zahlédnout i ženskou postavu s bionickou rukou. Když se tu pak někdo zeptá velitele, zda bitvu někdo přežil, dostává se mu striktní odpovědi: "Spartané nikdy neumírají, prostě jsou jen postrádaní v bitvě."
Protože velitel pak ale řekne větu mnohem důležitější: "Už žádné akce na vlastní pěst", lze tušit, že Halo: Reach by mohlo znamenat důležitý převrat ve změně stylu hry - a odpoutat se od Halo 3, který byl skrze postavu Master Chiefa svázaný právě s takovýmto "hraním na vlastní pěst". Vysvětlilo by to i citace z rozhovorů, ve kterých Bungie uvádí, že na Reach by mohlo mít vliv naposledy vydané Halo 3: ODST s týmovými boji.
Mimo zmíněného Warthogu se v poněkud rozvleklém a místy nudném videu objevila i nová helikoptéra Hornet, v rámci celého světa Halo zde patrně viděná poprvé. Což by nemělo být překvapení. Tvůrci dopředu avizovali, že výzkumnou planetu Reach si vybrali právě proto, že na domovském světě Spartanů mohou popustit uzdu fantazii a předvést leccos z toho, co se třeba do zbytku vesmíru nikdy nedostalo.
Celé video si přehrajte v HD kvalitě přímo u nás, NA EUROGAMER TV.
Podle samotných Bungie se můžeme někdy příští rok těšit na multiplayerovou betu. Halo Reach vyjde pro X360 na podzim 2010.