Halo 3: ODST
Větší, než se čekalo.
Pokud bychom měli vyzdvihnout jedno sdělení, které se Microsoft a Bungie snaží protlačit ohledně blížící se hry Halo ODST, jednalo by se o to, že se máme dočkat naprosto plnohodnotného herního zážitku. "Bungie mají ve zvyku dodávat mnohem více, než je od nich žádáno," říká Eurogameru zástupce herní divize Microsoftu Ryan Crosby. "Když jsme se poprvé dostali k důkladnému testování Halo 3 ODST a pořádně si prošli veškerý obsah, zjistili jsme, že je sakra větší, než jsme původně plánovali."
Zpočátku byl titul připravován jako levný, samostatně spustitelný datadisk s názvem Halo 3: Recon. Ale v průběhu vývoje stále nabobtnával na obsahu. A po přejmenování na Halo: ODST začínalo být zřejmé, že půjde o hru, která se rozsahem vyrovná ostatním Halo titulům. "Přidali jsme nový multiplayerový mód Firefight, přibýval počet nových levelů a město New Mombassa je největším singleplayerovým levelem, jaký jsme kdy vytvořili," říká Lars Bakken z Bungie.
Zatím není zcela jasné, na kolik přesně obsahu se můžeme těšit z hlediska délky nové kampaně pro jednoho hráče. Během prezentace hry Microsoft řekl, že hra bude: "masivní a nejspíš větší než kampaně jiných dnešních stříleček." Ale později kápnul božskou: "Z hlediska herní doby nebude tak dlouhá jako základní Halo 3. Ale i tak bude velká. A nabídne samostatný plnohodnotný příběh." Bakken se jej zastává: "Velmi těžko se to soudí. Zejména proto, že Halo hry byly vždy o znovuhratelnosti. Pokaždé, když opakovaně hrajete některý level, nabízí maličko jiný zážitek. Navíc jsme přidali to masivní město New Mombassa, ve kterém hráči mohou strávit opravdu spoustu času."
A proč se Bungie rozhodli pro koncept otevřeného světa? "Zvolili jsme jej, protože nejvíce pasoval k našemu novému způsobu vyprávění příběhu," vysvětluje Bakken. "Náš scénárista Joseph Staten chtěl vyzkoušet něco nového. Rozkouskování příběhu a jeho vyprávění po roztroušených kouscích, nám přišlo jako bezva způsob, jak herní zážitek oživit."
"Děj je tedy vyprávěn nelineárně. Během hraní za jednotlivé postavy se budete dozvídat jednotlivé útržky příběhu, které si dohromady musíte poskládat sami. Je to skvělý způsob jak podat náš nový příběh," dodává Bakken a Crosby jej ihned doplňuje: "Samotný děj je také plný záhad. A tento způsob vyprávění nám umožňuje držet hráče v napětí co nejdéle. A významná odhalení přinést až v samotném vyvrcholení příběhu. Myslím, že pro náš příběh, jde o velmi vhodnou metodu."
V ODST se hráč vžije do role obyčejného bažanta místní pěchoty a ne proslulého Mastera Chiefa. Vývojáři tak měli více příležitostí k zapracování změn, které sérii vnesou novou krev do žil. Hlavní hrdina nedokáže skákat tak vysoko. Nevlastní žádný detektor pohybu. A hlavně nedokáže regenerovat zdraví. Takže hráč bude nucen prošmejdit každý kout herního světa a hledat potřebné lékárničky. Otázkou je, jak tento návrat k principům starých FPS sedne dnešním zhýčkaným hráčům. Hráč také získá speciální VISR pohled, který po stisknutí tlačítka X funguje podobně jako noční vidění. A barevnými obrysy postav odlišuje zelené spojence od červených protivníků.