Skip to main content

Za pokračování Half-Life vděčíme obchodu Epic, naznačil Tim Sweeney

+ nadšení z Alyx u xboxového bosse.

Možná na tom je něco pravdy, možná ne. Ale když se to takto prezentuje, zní to trochu jako samožerství.

Zakladatel a šéf Epicu, Tim Sweeney, naznačil, že za existenci Half-Life: Alyx a nových funkcí na Steamu vděčíme jeho tvrdé konkurenci v podobě Epic Games Store.

"Podle mého názoru zažívají herní obchody pro PC ty nejlepší časy všech dob. Je tu spousta konkurence a inovací, přičemž právě konkurence tlačí každý obchod, aby byl ještě lepší".

Jinými slovy, dle Sweeneyho by Steam dále stagnoval, pokud by nepřepláceli herní vývojáře za exkluzivity či nerozdávali tolik plných her zdarma. Inu, Epic si tímto asi moc dalších fanoušků nezíská, spíš naopak.

Jenže je tady jeden problém, který s tímto vyjádřením tvůrce Fortnite moc nekoresponduje: Alyx je ve Valve ve vývoji už čtyři roky a nové funkce klienta pro Steam byly avizovány dlouho dopředu.

Co se týče nového Half-Life, kvůli němuž je všude beznadějně vyprodán Valve Index (jejich vlastní VR headset) a nové objednávky budou doručeny až po Vánocích, souvisí ještě jedna zpráva.

Phil Spencer, xboxový boss, měl možnost zahrát si Alyx už letos v létě.

Podle něj jde o úžasný zážitek a chválí Valve za to, že posunují branži vpřed, stejně jako chválí všechny ostatní průkopníky v oboru VR/AR, raytracingu, 3D či fyzice.

Ale co na to Xbox? Bude tedy třeba Alyx jednoho dne k zahrání i na Scarlett? Bohužel ne: pro Microsoft není VR oblastí zájmu, na kterou by se s příští konzolí soustředili.

Read this next