Half-Life: Alyx představeno, leč jen pro 1 procento hráčů
Trailer, obrázky, detaily, délka + a co ne-VR verze pro myš s klávesnicí?
Je to takové dost hořké oznámení.
Na jednu stranu může nejprve zavládnout neskrývaná radost, že legendární série dostane po tolika letech oficiální pokračování. Na stranu druhou si ho zahraje jen přibližně 1 procento (majitelů VR headsetu připojeného k PC byl letos v létě milion) ze všech aktivních měsíčních uživatelů Steamu (okolo 100 milionů). V ČR to vzhledem k vysokým cenám headsetů nejspíš bude ještě mnohem méně než 1 procento ze všech hráčů. Nicméně kdyby zase firmy jako Valve netlačily podobným způsobem na větší rozšíření a prosazení moderních technologií, asi bychom dnes stále byli v dobách Dooma...
Dnes večer představené Half-Life: Alyx pro virtuální realitu bude zasazeno mezi události prvního a druhého dílu Half-Life. Valve ho nazývají plnohodnotnou hrou vystavěnou od základů pro účely VR. Musíte tedy vlastnit něco jako HTC Vive, Oculus Rift či Valve Index (s ním Free-2-Play).
Dohrání zabralo moderátorovi Geoffovi Keighleymu dobrých 15 hodin (čili podobně či více než předchůdci) a prý to je opravdu pořádný zážitek: řádný nástupce Half-Life s bohatým světem, vtahujícím bojem, báječným vyprávěním příběhu a inovativním designem prostředí.
Debutový trailer níže - vydání bylo potvrzeno na březen 2020 za 45 eur, přesně jak pravily spekulace. S vývojem pomohli tvůrci Firewatch ze studia Campo Santo (vlastnění Valve).
Hrát budete samozřejmě za Alyx Vance, jedinou šanci lidstva na přežití. Nadvláda cizáků nad planetou od incidentu v Black Mesa ještě posílila a nyní jdou po zbývající populaci ve městech, včetně těch nejlepších vědců na Zemi.
Coby zakladatelé odboje pokračujete ve své výzkumné aktivitě, díky níž se mohly zrodit neocenitelné nástroje sloužící těm nejstatečnějším lidem, kteří se postaví Combine. Každým dnem se prý dozvíte čím dál více o slabostech svého nepřítele.
Hratelnost zůstane věrná kořenům série, čili interakce s prostředím, řešení hádanek, průzkum světa a boj s protivníky v pohledu z vlastních očí. Naučíte se mířit skrz díru ve zdi, budete hackovat cizácká zařízení či odlákávat nepřátele hozenou lahví z okna.
Současně s hrou běžící na Source 2 enginu vyjdou SDK nástroje, díky čemuž kterýkoli hráč může vytvořit dodatečný obsah. Kdo si hru předobjedná do konce letošního roku, dostane alternativní skiny, tématický obsah do Counter-Strike Global Offensive a prostředí do SteamVR Home.
Na adresu případné ne-VR verze autoři řekli, že by ji děsně rádi vyrobili, aby šla hrát s myší a klvávesnicí, leč jak vývoj postupoval, čím dál více si prý uvědomovali, že spousta možností, které jim VR dává, není možné převést zpět na klávesnici. Když prý můžete ovládat své ruce odlišně od pohledu hlavy, vše se ve 3D souběžně hýbe, pochopíte, že to prostě nelze replikovat s klávesnicí a myší. Jakmile si prý na tyto herní mechanismy ve VR zvyknete a uvidíte, jaké způsoby interakce se tím otevírají, naplno vám vše dojde. Takže rozhodně nemá jít jen o nějaký truc či tajnou dohodu o exkluzivitě s výrobci VR headsetů.
První screenshoty dole - HW nároky zahrnují Windows 10, Core i5-7500 / Ryzen 5 1600, 12 GB RAM a GTX 1060 / RX 580 - 6GB VRAM.