DOJMY ze zátěžového testu karetní hry Gwent
Z posledního kola tento týden.
Byla, nebyla, hra polského studia. Ve smyšleném světě toužil Zaklínač po odvetě. Vrhcáby hrál již dříve, karty nyní mastí, zatímco jeho milá Ciri, visí někde nad propastí.
Ano, řeč nyní bude o hře, která původně byla vlastně pouze minihrou pro rozptýlení v další hře a stala se tak populární, že se dočkala samostatného vydání. Není to poprvé (vzpomeňme například Arcomage v 7. a 8. díle série Might and Magic) a troufám si říct, ani naposled. V případě Gwentu tento přechod měl ještě další mezistupeň v podobě vydařených fyzických kartiček k oběma vydaným datadiskům/DLC pro Zaklínače 3.
Když srovnáme Gwent se současnými i bývalými konkurenty, tak si kráčí vlastní cestou. Vlastně ze všeho nejvíc vám připomene karetní přebíjenou (my jí říkali Válka) obohacenou o u konkurence běžné, přesto zajímavé karetní schopnosti se nimiž si polský CD Projekt opravdu vyhrál.
Po červnovém oznámení a srpnovém odkladu na konec října přišlo vybraným zájemcům do pošty oznámení o zátěžovém testu. Hra se dle vývojářů dostala do fáze „pre-beta" a v uplynulém týdnu tak proběhly dvě zkoušky serverů, při kterých byly představeny nejprve dva, posléze čtyři z pěti karetních balíčků známých z původní hry.
Technickým potížím navzdory (hra je pre-beta) se mi podařilo si přece jen trochu zahrát. Ve hře se toho změnilo hodně: vzhled karet doznal podstatných změn oproti minihře v Zaklínači 3. Pryč jsou kolečka, nyní jsou všechny piktogramy v kosočtvercích. Změn doznal i tvar, z protáhlého se smrskl na přibližně 4:3.
Z karet hrdinů ve zlatém rámečku se stala hodnost Gold (karty jsou rozděleny do čtyřech hodností - Bronze, Silver, Gold a Epic), ale dle všeho zůstala jim všeho nedotknutelnost se svými výhodami i nevýhodami. Rozrostl se tak i počet speciálních karet, které nyní krom počasí, sežehnutí, návnady nyní umí povýšit libovolnou kartu na zlatou či vám umožní najít tu správnou kartu (mechanika ber-2-zahoď-2).
Během druhého zátěžového testu byly k mání čtyři přednastavené balíčky - ten poslední, Nilfgaard si zatím svá tajemství ponechává. Krom nových karet doznaly určité změny i ty stávající. Avallach (tajemný elf) již nejspíš není nejlepším špionem ve hře, jeho síla byla z nuly zvednuta na čtverku. Zdá se, že též vymizela násobná mechanika obléhacích jednotek Temerie a na její úkor se rozšířila schopnost karet "vylož jednu a zavolej kamarády" známá z balíčku příšer, která se nyní vztahuje třeba i na zaklínače. Vládci doznali také úprav - nyní můžete získat kopii Eredina na bojišti, prolistovat balíček a vybrat stříbrnou jednotku nebo vybrat jinou bronzovou a udělat z ní dvojčata.
Vzhledem k online hraní přibyl samozřejmě i časový limit na tah, který je asi 1 minuta, takže hra nyní vyžaduje rychlé přemýšlení nad tím, kterou kartu vynést.
Během testu byl přístupný pouze multiplayer pro dva hráče, ale podle uzamčených menu můžeme odhadnout, že součástí hry bude i singleplayer a stavění vlastních balíčků, hraní s přáteli či sbírání vzácných karet. Hra bude mít svůj vlastní zabudovaný obchod, čekám tedy free-2-play model podobný tomu v Hearthstone.
Co se technických nároků týče, je na tom hra zatím docela dobře. I když trochu trhaně je spustitelná i na historických sestavách (HP2510p C2D U7600 1,2GHz, 2GB DDR2, GMA X3100, Win7-32) a řekne si přibližně o 4GB místa na disku a 1GB RAM.
Na starší, ale silnější sestavě (i7-860, 16GB DDR3, HD7950 3GB, Win10-64) hra jela plynule, ale s častými pády do Windows. Hra zatím nepodporuje jiná rozlišení než ta nejběžnější s poměrem stran 16:9, ani jiné jazyky než ten anglický. Jak to bude s podporou dalších uvidíme v nadcházející uzavřené betě.
Co říci na závěr? Jako malá ochutnávka, mi tohle sousto navzdory technickým problémům chutnalo hodně. Hra je stejně jako původní Gwent dynamická a chytlavá. CDPR tým slibuje uzavřenou beta verzi (registrace je dosud možná), s datem vydání 25. 10. 2016. Hra vyjde nejprve pro X1 a PC. Myslím, že máme opravdu nač se těšit.
Čtěte také naše E3 dojmy z této hry.