Skip to main content

GTA 5 na PC se musí pravidelně verifikovat přes internet

ZÁSADNÍ ZPRÁVA: Dodatečně o DRM singlu.

Rockstar neměl koule na to, aby to oznámil včera současně s odkladem hry na březen. Až dodatečně doplnil na danou stránku "maličkosti", jak přesně bude fungovat ochrana PC verze Grand Theft Auto 5:

"Hra vyžaduje internetové připojení pro aktivaci, online hraní a pro pravidelné ověřování autorizace," objevilo se úplně dole na stránce výrobce, kam se po několika obrázcích a stohu textu dočte málokdo.

Že bude GTA 5 tímto nestandardním způsobem fungovat, se dosud nevědělo, a připomíná to předešlý postup UbiSoftu. Explicitní vyjmenování, pro co je internet potřeba, nedává žádný prostor k svedení všeho na omyl. Z té věty to chápeme tak, že se verifikování týká nejen mulťáku, přesto jsme raději požádali výrobce o vysvětlení (slíbil nám odpovědět během dneška).

Dále k ochraně a požadavkům v onom odstavci uvedl: "Instalace a online hraní potřebuje přihlášení k službě Rockstar Games Social Club (od 13 let). Při instalaci si musíte na PC dát aplikace Rockstar Games Social Club, DirectX, Chromium, Microsoft Visual C++ 2008 sp1 Redistributable Package a autorizační software, který rozpoznává určité rysy vaší hardwarové sestavy pro ověření, dále systém pro správu digitálních práv a jiné podpůrné účely.

A jak to Rockstar vymyslel se sériovým číslem? "Je potřeba jednorázové použití sériového čísla při registraci přes internet. Registrace je omezena na jeden účet na Social Clubu na jedno sériové číslo. V jeden moment je povoleno pouze jedno přihlášení na jeden účet. Sérová čísla nejsou přenositelné, ani účty na Social Clubu."

Komentář

Vzbudí to nepochybně velký odpor u PC hráčů, protože i pro singleplayer budou muset udržovat internetové připojení. Zatím není jasné, jak často se bude hra sama autorizovat na serverech Rockstaru, jestli jednou za den nebo za týden, a co bude následovat, pokud se to nezadaří. Může to také teoreticky dělat problémy neoficiální češtině nebo některým větším uživatelským modifikacím, i když jejich úplným zákazem by byl Rockstar sám proti sobě.

Na druhou stranu by to mohl být účinný bič na piráty, něco jako např. Denuvo u delší dobu necracknutého Dragon Age: Inquisition v listopadu. Jenže mnozí mohou právem namítnout, že ve všech dosavadních konzolových verzích nic takového nebylo a daly se hrát bez problémů zcela offline. Opatření tudíž může po příští dva měsíce ještě navýšit odbyt PS4/X1 verzí, až se část lidí otráví natolik, že si raději pořídí konzoli (Sony s Microsoftem tak mohou být Rockstaru vděční za osvětu). Remastery GTA 5 se mimochodem začátkem roku vrátily do čela žebříčku prodejnosti v zahraničí.

Read this next