Skip to main content

GRIN promluvili o tom, proč skončili

Odhalují dost šokující informace.

Pro jedny švédské noviny zakladatelé Ulf a Bo Anderssonovi promluvili, jaká byla jejich spolupráce se Square Enix, pro které pracovali na novém dílu Final Fantasy s podtitulem Fortress.

"Chtěli jsme přijít a udělat v sérii Final Fantasy revoluci, což je přesně, co ta série potřebuje," řekli švédští bráchové a majitelé GRINu. Pro Square Enix na hře pracovali šest měsíců, aniž by prý dostali jedinkrát zaplaceno a jelikož jim stále dluží zhruba 20 milionů dolarů, už si nemohli dovolit nadále fungovat a museli skončit.

Poměrně šílené jsou příkazy ze Square Enix, které chodily do GRINu. Například kód, včetně hudebních souborů, jim měli poslat faxem. Ne, vážně, to Ulf a Bo Anderssonovi alespoň v rozhovoru tvrdí. "Je to přesně tak šílené, jak to zní. Jde o naprosto praštěný příkaz. Nemůžete ascii nebo binární kódy posílat faxem. To je vážně retardované." Když se pak domluvili na jiném poslání, Square Enix jim prý zase házeli klacky pod nohy tvrzením, že je poslali špatné osobě, a tedy si nezaslouží zaplatit zálohy za dodání kódů včas.

Square Enix podle nich chtělo jejich Final Fantasy díl zrušit už dlouho, ale nemohli tak učinit rychle kvůli smlouvě. Takže měli pořád nějaké námitky. Neustále jim odmítali koncepty, které podle nich "nevypadají jako Final Fantasy". Pak si je ale v GRINu otestovali - prý jim poslali koncepty z Final Fantasy XII, na což Square Enix také napsal - nevypadá to jako Final Fantasy.

Ulf a Bo Anderssonovi údajně pracují na vybudování nového studia, které už ale nebude závislé na velkých vydavatelích. Nový projekt by měli ukazovat na E3.

Read this next