Grand Theft Auto 5 po devíti letech ztrácí sílu, Take 2 klesají akcie
Nejmenší přírůstek kusů za poslední čtvrtletí.
Pro nás hráče to je pozitivní zpráva, protože konečně to začne nutit Take 2, aby si pospíšili s Grand Theft Auto 6 nebo aby vypustili nějaké další velké hry.
Když měli neustále dojnou krávu v podobě GTA5, kterého se pořád prodalo mnoho milionu kusů i dlouhé roky po vydání, tak je víceméně nic nenutilo k dalším aktivitám.
Nyní, devět let po vydání původní hry ve 2013, však "konečně" dochází ke změně. Za minulé čtvrtletí (od července do září) se totiž prodalo "jen" milion kusů GTA5. Zřejmě už ho úplně každý hráč vlastní, a ti zbylí ho dříve našli v rámci předplacených služeb.
Pro řadu jiných titulů by byl takový milion peckou a mega úspěchem, ale pro takový bestseller to je při srovnání s dřívějškem slabota - a zároveň nejmenší přírůstek za celou dobu, co je hra dostupná na trhu.
Akcie Take 2 na to okamžitě zareagovaly dramatickým propadem o 17 procent, jelikož obchodníci si všimli, že GTA5 přestává frčet, stejně jako klesají výnosy z mobilních her.
Tržby vydavatele sice meziročně stouply, ale kvůli akvizici Zynga a markoekonomické situaci není finanční výsledek úplně optimální.
Navíc kvůli GTA5 začali Take 2 uvádět celoživotní odbyt her po pěti milionech, takže nyní platí informace, že se prodalo "přes 170 milionu kusů", zatímco před třemi měsíci to bylo "necelých 170 milionu kusů". Red Dead Redemption 2 je na 46 milionech kusů (nárůst o jeden milion oproti stavu před třemi měsíci) a NBA 2K23 má dva miliony aktivních hráčů denně.
75 procent tržeb Take 2 pochází z digitální distribuce a za pár let očekávají, že to bude 100 procent. Kamenné prodejny však stále nezavrhují, považují je za "hodnotný marketingový nástroj, dokud tam lidé budou chodit, dokud tam bude k sehnání hardware, a dokud tam mohou být nabízeny kódy pro downloady".