Gran Turismo 7 kupodivu i pro PS4, Horizon Forbidden West letos jen možná
+ God of War až ve 2022, vyjádření Sony k PC portům.
Šéf celosvětových studií Sony, Hermen Hulst, se na PlayStation Blogu rozpovídal o jejich budoucích plánech s vlastními exkluzitivami.
Předně, pokračování akční adventury God of War, sklouzlo z vydání letos na příští rok, což asi překvapilo málokoho. Důvodem je prý snaha "poskytnout studio v Santa Monice více času, aby vyrobilo hru, jakou všichni chceme hrát". Vedle toho prý vývoj projektu začal o něco později, než měl.
Mimochodem, podtitulem není Ragnarok, jak to mohlo vypadat z nedávného slajdu prezentace, to pouze její autor vzal fanouškovské logo odněkud z internetu (poté bylo opraveno). Čili zatím zkrátka pouze God of War.
Co je ovšem zarážející, je cílení této hry vedle PS5 i na PS4, což platí i pro Gran Turismo 7, i ty nakonec budou cross-gen. Přitom u těchto závodů se často vyzdvihoval výkon PlayStation 5 a kterak by to bez nového hardwaru nešlo. Životnost PlayStation 4 se tedy tímto oznámením o rok zásadně prodloužila, nepochybně to souvisí s nedostatkem zásob PS5 pro uspokojení poptávky.
Hulst také utrousil něco málo o termínu Horizon: Forbidden West, které všechny tak uhranulo ve 14 minutách z minulého týdne:
"Myslíme si, že jsme na dobré cestě pro vydání letos před Vánoci, ale zatím to není vůbec jisté. Pracujeme tvrdě, jak to jen jde, aby to klaplo a abychom to mohli co nejdříve potvrdit. Horizon je, stejně jako další velká příběhová hra God of War, ovlivněno omezeným přístupem k zařízením performance-capture (pro snímání pohybu či tváří) a k samotným hercům."
K přehodnocení názoru na Days Gone 2 v Sony bohužel nedošlo, takže studio Bend prý momentálně maká na nějaké nové značce - opět postavené na softistikovaném otevřeném světě a na zkušenostech získaných ze zombie motorkářské adventury. Větší projekt, který bude určen pro všechny věkové skupiny, si vysloužili také tvůrci AstroBot: Rescue Mission pro PS4 VR a Astro's Playroom pro PS5 (vedle nového loga).
Poslední zmínka se týká budoucích PC konverzí z PlayStation, čímž se samozřejmě naráželo na únik o Uncharted 4 z oficiálních zdrojů:
"Chci zdůraznit, že nadále razíme, že nejlepším místem pro hraní našich titulů v době vydání zůstane PlayStation. Ale vážíme si také PC hráčů a budeme přemýšlet o tom, kdy bude vhodná doba pro PC verzi každé z her, jako tomu bylo dva roky po PS4 verzi u Days Gone na PC. Věříme, že si najde nové fanoušky, které si ho užijí. A to je přesně naším cílem, tzn. oslovit hráče, kteří si zatím nemohli vychutnat naše skvělé příběhy, postavy a světy. Nicméně vydávání her pro PC nebude na úkor budování vzrušujícího lineupu her na konzoli," vysvětlil šéf studií Sony.