Skip to main content

Gran Turismo 6 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a s druhým demem

Detaily o nejslavnějším setkání rychlých vozů a jejich pilotů s herními stánky od Sony.

Právě od dnešního dne do neděle začíná asi nejlepší a nejslavnější festival současných i historických závodních aut: Festival rychlosti v Goodwoodu (Goodwood Festival of Speed). Toto každoroční setkání rychlých kol a jejich pilotů vždy přináší ty neslavnější závodní speciály a slavné jezdce na soukromém panství sira Marche v hrabství Sussex, kdy bývá k vidění prakticky celá škála závodních vozů napříč celou historií. Letos si festival vybrala i škodovka jako místo své světové premiéry nové Octavie RS a se svými formulemi, prototypy a motocykly v ukázkových jízdách a závodech pojedou takové legendy, jako jsou Emerson Fittipaldi, Jacky Ickx, Richard Attwood, René Arnoux, Giacomo Agostini, či domácí sir Stirling Moss.

Partnerem festivalu je po německých 24 hodinách Nürburgringu opět Sony se svojí závodní sérií Gran Turismo, která díky tomu nabídne Goodwood jako jednu ze závodních lokací. Konkrétně to ale bude jen předváděcí, necelé dva kilometry dlouhá otevřená trasa Goodwood Hill Climb, na které se divákům předvádějí závodní vozy, případně u těch novějších bojuje o nejkratší čas v rámci malé časovky. Ostatně majitelem rekordu této trati je Nick Heidfeld na McLarenu MP4/13, vozu mistra světa 1998 Miky Häkkinena s časem 41,61 vteřin. V rámci Goodwoodu existuje ještě lesní Forrest Stage, tedy speciální trať pro rally vozy a hlavně plnohodnotný silniční permanentní okruh Goodwood Motor Circuit z roku 1948, neblaze proslulý také tím, že se zde při testování v roce 1970 zabil zakladatel McLarenu a špičkový pilot Bruce McLaren (vícemistr světa F1 1960 a absolutní vítěz 24H Le Mans 1966).

Právě speciální demo s Goodwoodským závodem do vrchu přivezla Sony s herními stojany na festival, takže je jasné, že tato trať bude v herní premiéře přítomna i v novém Gran Turismu 6. Ovšem zatím nebylo oznámeno, jestli ve hře budou i ty další dvě lokace, ale bylo by to docela logické. Layout závodu do vrchu odpovídá minulému ročníku 2012, který i skrze tu skulpuru nazvanou "Současnost, minulost a budoucnost" patrnou z obrázků oslavil úspěchy automobilky Lotus, jejíž monoposty jedou jakoby po improvizované silnici na monumentu. Takovýto obří památník mají všechny ročníky nový a unikátní, a vždy je zasvěcen nějaké sportovně slavné automobilce. Jízdy do vrchu se mimo jiných zúčastní i šéf Polyphony Digital Kazunori Yamauchi.

Read this next