Grafický filtr pro DaVinci Resolve vznikl díky funkci Magic Mask akcelerované pomocí GeForce RTX
Připomíná výtvory z barevného papíru.
Videoeditor Patrick Stirling použil funkci Magic Mask v DaVinci Resolve společnosti Blackmagic Design k vytvoření vlastního efektu, který vytváří texturované animace lidí.
"Je to styl, který připomíná výtvory z barevného papíru, s nimiž si diváci mohli hrát v dětství. Zachovává energii scény a zároveň odvádí pozornost od jakýchkoli specifických rysů zobrazovaného subjektu."
Stirlingovy původní pokusy o tvorbu tohoto efektu znemožnilo stáří jeho systému pořízeného před šesti lety. Rozhodl se proto postavit si poprvé své vlastní PC a jako GPU zvolil GeForce RTX 4080. "Byl jsem schopen mnohem snadněji najít a udržet si vlnu své kreativity, protože jsem neměl pocit, že neustále narážím do zdi a čekám, až mě systém dožene," řekl Stirling.
Akceleraci pomocí GPU z rodiny RTX využívá mimo jiné funkce Magic Mask umožňující rychlý výběr objektů a osob ve scéně pomocí AI. GeForce RTX 4080 zde nabízí až dvojnásobný výkon oproti předchozí generaci. S její pomocí mohl Stirling snadno označit všechny objekty, z nichž chtěl v krátkém videoklipu vytvořit jednotlivé vrstvy. Pomocí tzv. uzlů pak postupně upravil postavu a zbytekscény do výsledné podoby. Pomocí GPU také mohl urychlit korekce barev nebo zkrátit dobu exportu do moderního kodeku AV1 na polovinu.
Detailní popis celého postupu nabízí aktuální blog. Na YouTube Patricka Stirlinga je pak k dispozici řada návodů pro DaVinci Resolve.