Skip to main content

Google nemá herní obsah, vysmívá se Microsoft

Zpochybňuje jeho streamování.

Už to není konzolová válka mezi Sony a Microsoftem, nýbrž cloudová válka mezi Google a Microsoftem. Ten má poslední dobou potřebu neustále komentovat streamovací řešení Stadia (oznámení), patrně protože se ho hodně obává a gigant mu tím leze do zelí. Všimněte si, že Sony se k tomu nikde nevyjadřuje (ani pozitivně ani negativně), ačkoli by také mohla, protože má streamovací platformu PlayStation Now.

Mike Nichols, šéf marketingu z xboxové divize Microsoftu, pro britský list The Telegraph utrousil malý komentář, který je však zásadní:

"Nově se objevivší komkurenti jako Google sice mají cloudovou infrastrukturu a komunitu okolo YouTube, ale nemají obsah. Navzdory dostupnosti Project xCloud zůstanou vždy lokální zážitky na Xboxu či Windows PC nesrovnatelně kvalitnější než ty z cloudu."

Ta první věta se dá interpretovat mnoha způsoby. Posměváčci mohou konstatovat, že ani Microsoft nemá toho exkluzivního obsahu zrovna tolik (ve srovnání se Sony).

Microsoft si touto větou může snažit obhájit své nedávné masivní investice do akvizice různých studií. Nebo také může dávat najevo, že někde na pozadí přesvědčuje své partnery z řad vývojářů a vydavatelů, aby se s Googlem nekamarádili a aby nechali určité hry jen na Xboxu a jeho vlastním budoucím streamovacím systému, který má být představen na červnové E3.

Případně se tím Microsoft může snažit popostrčit Google, aby také něco koupil a vytvářel více exkluzivních titulů pro Stadia. Microsoft je v tomto napřed, protože v tomto směru hýří aktivitou už od roku 2001.

Jak známo, krátce po ohlášení Stadia, kterému prý stačí, když vám nyní dobře šlape YouTube v HD (jaké připojení potřebujete?), rozeslal xboxový boss Phil Spencer kolegům následující email.

"Aktivity Google jsou důkazem toho, že jsme se vydali před dvěmi lety na správnou cestu. Na náš trh vstoupil velký konkurent, ale nic mě na tom nepřekvapilo, snad jen hluboké propojení s YouTube. Musíme zůstat agilní v boji o dvě miliardy hráčů na Zemi. Pokračovat v naší strategii, kdy se vše točí okolo zákazníka. Máme obsah, komunitu i cloudový tým, takže jen záleží, jak vše provedeme."

Read this next