Skip to main content

Google investuje až 200 milionů do her

A asi založí novou divizi Google Games.

Google investoval něco mezi 100 až 200 miliony dolarů do sociálně herní společnosti Zynga, kteří uspěli především díky Farmville a Mafia Wars.

Proslýchá se také, že Google plánuje spustit možná ještě tento rok cosi s názvem „Google Games.“ Na tomto novém (asi) portálu budou moci hrát uživatelé různé flashové a sociální hry, nejen od Zyngy. Google zde zřejmě nasadí své reklamy a bude sledovat chování uživatelů, opět k lepšímu cílení reklam. To jsou ale pouze nepotvrzené spekulace.

Google také nedávno do svých řad přibral několik zaměstnanců, kteří budou pracovat na poměrně vysokých pozicích a na starosti budou mít pouze hry. Mělo by se jednat nejen o flashové hry pro případnou službu Google Games, ale i obecnou podporu pro vývojáře a distributory her pro mobilní operační systém Android a připravovaný operační systém Chrome OS.

Velká investice Google do Zyngy by tak měla položit dobré základy pro budoucí divizi Google Games, která by se soustředila pouze na hry. Motivací Googlu pro takto velké investice do her je opět jistě reklama. Ta je v podstatě největším zdrojem příjmů Googlu a sociální hry jsou stále populárnější, především na Facebooku.

Google již nějakou dobu provozuje službu In-Game Ads, která se zabývá vkládáním reklamy do online her. Do oblasti reklamy ve hrách nyní vstupuje i Apple, který společně s odhalením nového iPhone 4 představil i své plány s novou službou iAds. Steve Jobs argumentoval vstup do reklamní oblasti trhu tím, že v současné době nikdo nedělá reklamu do mobilních her dobře. Bude ji dělat lépe reklamní gigant Google?

Read this next