Odhalujeme GoldenEye 007 Reloaded
Viděli jsme předělávku bondovky s novým enginem.
S vidinou další herní bondovky byla spojena lecjaká očekávání: někteří spekulovali o angažmá vývojářů z Raven Software, jiní už měli hlavu plnou adaptace příští filmové bondovky, další upozorňovali na zájem Activision o ochrannou značku 007 GoldenEye Reloaded a někdo si během letošní E3 konference Sony zase všiml, jak mezi sériemi podporujícími PlayStation Move nechybí ani logo 007.
A pravdu měli ti poslední: vývojáři z Eurocomu se rozhodli vyslyšet přání všech, kdo chtěli loňský remake klasického GoldenEye 007 na Wii zažít ve vysokém rozlišení, a ještě na letošek chystají kompletní předělávku této hry pro Xbox 360 a PlayStation 3. Eurogamer měl to štěstí, že její prealfu mohl vidět minulý týden v pohybu na novinářské předváděčce v Mnichově. Sice ještě bez předvedené podpory Move a Sharpshooteru, kterou avizovalo herní menu, přesto už v docela slušném stavu.
Producent hry James Steer má vymyslené toto motto: "Kmotr všech stříleček se vrací a je lepší, než kdy předtím." Je pravda, že o tomhle se nemá smysl hádat - autoři stvořili zbrusu nový engine podporující vysoké textury i šedesát snímků za vteřinu. A díky aktuální filmové licenci mohli vyrobit také podobiznu herce Daniela Craiga, ačkoliv předloha hry, film Zlaté oko (1995), patřil ještě předchozímu představiteli Bonda Piercu Brosnanovi.
I ve hře ale Brosnan svému nástupci prošlapal cestu a jakmile se ujmete ovládání třeba v levelu, kde Bond jede navštívit ruskou vědeckou stanici Severnaja, wiičková předloha se vám okamžitě vybaví: stejná cesta hustým sněhem, stejně umístěná první stráž a opět možnost zvolit buďto stealth nebo agresivní způsob hry.
S obyčejnou pistolí s tlumičem, trochou štěstí při výměně stráží nebo pobíhání mezi stíny a samozřejmě spoustou smrtících chvatů a la Sam Fisher je první cesta velmi schůdná a povědomá, ale rozdíly tu přece jen jsou. Koneckonců způsob, jakým Bond svého protivníka přehodí přes ohradu nebo ho pěstí přišpendlí k nejbližší betonové zdi, vychází z bojového stylu Craiga. Vývojáři ho také vymodelovali za pomoci Craigova oficiálního filmového dubléra, který ve studiu strávil několik dnů motion-capturingem všech pohybů.
I když vezmete do ruky samopal a rozhodnete se GoldenEye Reloaded projít jako střílečku, působí intenzivněji a našlapaněji než loňská verze pro Wii. Drobnosti jako přespříliš citlivé ovládání vzhledem k rané alfě hry nebereme v úvahu. Naopak způsob, jakým předvádějící ve studiu Eurocomu při výbušných scénách ku zdárnému efektu ohulil reproduktory, je přinejmenším slibný - výbuch EMP paralyzuje celý level, nad hlavou vám prosviští ruská stíhačka, v dálce se rozpadne most a o chvíli později Bond sundá helikoptéru. Starý dobrý Hollywood!
Že jsou to oproti wiičkové verzi lehké odchylky? Však to je koneckonců i cílem autorů, kteří se do hry chystají implentovat nový mód s názvem MI6 Ops, jež má přinést až deset hodin zbrusu nového herního zážitku. V zásadě půjde o individuální mise, představující variace na oblíbené levely Spec Ops z Modern Warfare 2: v módu Elimination budete závodit s časem a snažit se jakkoliv co nejrychleji zabít protivníka, v módu Stealth půjde o totéž, ale bez velkých explozí a spuštěných alarmů. Wave Defense slibuje obsazování kontrolních bodů na mapě a čtvrtý mód prý má být nějakým překvapením.
Asi nejzajímavěji se zatím jeví právě Wave Defense - v krátce předvedeném levelu, který se odehrával kolem ruského válečného pomníku, se na hráče řítily vlny nepřátel jako v režimu Horde z Gears of War. Kromě toho, že bylo třeba neustále hlídat každý roh, kopeček i podchod, průběh levelu zpestřovala nutnost hackovat se do nejrůznějších datových terminálů.
Díky možnosti přizpůsobení lze tyto levely absolvovat na několik způsobů, díky online žebříčkům snadno zjistíte své skóre a pak je tu vždycky připravená nějaká legrace - třeba triggery jako Paintball, Vybuchující hlavy, Bez sprintování, Bez boje na blízko atd. Tohle bude samozřejmě psina zvlášť v multiplayeru, který má nyní podporovat až šestnáct hráčů a oproti wiičkové verzi slibuje více map, více módů i klasických postav.
Autoři ke konci předváděčky oznámili, že kompletně nahradili původní umělou inteligenci (z wiičkové verze). Ačkoliv tomu na obrazovce na námi absolvované předváděčce nic nenasvědčovalo, umělá inteligence by měla uvažovat skupinově a takticky, má se umět včas stáhnout z boje nebo zosnovat přepadení, případně se vás snažit zahnat do rohu. Všechny zbraně jinak působí přesně, jako kdybyste hráli některý z dílů série Call of Duty - koneckonců i textury jsou podobně nablýskané, kamera se hýbe velmi podobně a i detaily typu waypointů nebo zacházení s granáty přímo evokují poslední díl série Black Ops.
GoldenEye 007: Reloaded vyjde letos na podzim pro Xbox 360 a PlayStation 3.