Skip to main content

God of War není úplně hrou v otevřeném světě

Ale odmění za zvědavost.

Že bude příští God of War (Alza.cz) úplně něčím jiným než předešlé díly a že s nimi pouze sdílí univerzum či postavy, to by už v těchto chvílích (po E3 sestřihu) mělo být každému zřejmé.

Nyní se šéf vývojářů Cory Barlog pro Polygon rozhovořil na téma designu herního světa, který bude v něčem podobný a v něčem zase jiný než většina současné produkce.

Od začátku prý věděl, že nechce typický otevřený svět, protože v něm si hráči často připadají, jako když si jen odškrtávají úkoly ke splnění.

"V God of War mají Kratos a Atreus jasný cíl, který je vezme do různých prostředí, ale vždy je v určité vzdálenosti něco praští do očí. Chceme odměnit hráče, kteří jsou zvědaví a rádi se rozhlížejí okolo. Ovšem nevytrhne je to z hlavního herního zážitku, nebude je to do ničeho nutit."

Představit si máte třeba vchod do jeskyně, který vidíte z dálky. Když se rozhodnete tam plavit na lodi, zjistíte, že jde vlastně o celý level, o němž jste předtím netušili. Taková odměna za zvědavost.

Celou hru vás prý vývojáři tak nějak povedou za ručičku, jako když učíte dítě jezdit na kole a držíte ho za sedlo, aby nespadlo. Pak se vám svět God of War částečně otevře, poznáte jeho nemalou velikost, ale pořád vás budou autoři jednou rukou držet. Poté se otevře ještě o něco více, můžete se do něj ponořit, ale nikdy po vás nebude nic vyloženě požadováno, průzkum různých zajímavostí má záležet čistě na vás.

Read this next