GLOSA: Střílení naprázdno od Warhorse s Kingdom Come
Zahajujeme pilotní provoz nového názorového formátu.
Odhalovací trailer bezpodmínečně musí zaujmout. Je to jako zapůsobení prvním dojmem na schůzce. Později se to napravuje jen těžko a tolik dalších šancí v médiích už nedostanete, což pro hru z východní Evropy platí dvojnásob. Pamatujete na debut Mafie 2? Kingdom Come to ale vzalo za špatný konec. Kotaku byla sázka na špatného koně, ostatní ho neradi linkují a za úvodní noc oznámení nemotivovalo žádný přední web ve světě k jeho přebrání.
Čert vem nečitelný font, překomplikovaný název, klišé, hudbu, zfalšovaný kouř či zrychleného koně. Nevědět nic o tvůrcích, jako to netuší 99% lidí v zahraničí, odnesl bych si z teaseru nevábný pocit jak z polské budgetovky. Přitom klidně mohly (a měly) být ukázány již existující záběry přímo ze hry, které by vyrazily dech jako 15 vteřin z CryEngine. Vyžívat se v teaserech (zde pracných, zdržujících) si mohou dovolit etablovaná studia u pokračování multimilionové série, ne něčí prvotina jdoucí mimo hlavní proud. Tací by měli k proražení ve světě rychle vytasit trumfy. Jinak je to jako si otevřít prodejnu se stromečky, rozjet reklamu a mít tam jen uschlé větve.
Zvlášť když se Warhorse dle až kontraproduktivní výpovědi nachází ve složité situaci. Menší studia neschopná sehnat vydavatele už pochopila, že oznámení je nejvhodnější až současně se startem na Kickstarteru, IndieGoGo apod. A každý další materiál se uvolňuje k připomenutí se pro sehnání více peněz, navázání vztahu s podporovateli. Nebo bleskově dodělat základ hry, přežít dočasně snížené ambice (ano, těžké překousnout...) a jít na Early Access - kolegové z Bohemky ochotně poradí. Jenže Warhorse zatím střílejí úplně naprázdno, jako by byli zelenáči, což přitom nejsou.
Dana Vávru mám rád a držím mu v podnikání palce, navzdory jeho kritizování ostatních her pro drobnosti či obtížnému vycházení s autoritami, kvůli čemuž mu i neprodloužili smlouvu v 2K Czech. Možná by udělal lépe, kdyby namísto mrhání sil na rozsáhlé blogy buď pracoval na samotné hře nebo na rozjetí crowdfundingové kampaně. Není to všelék a neuspěla mnohem zvučnější jména, ale zkusit by se to mělo. Ideálně už před rokem po nadšení z GDS tech-dema s 600 tisíci shlédnutími. Jinak se zbylé peníze od Bakaly pouze "projí" sběrem fanoušků na Facebooku.
GLOSA je nový formát Eurogameru vycházející pravidelně každý večer ve 22:00 s krátkými osobními názory autorů na aktuální události či k nadčasovým tématům, které nutně nemusejí vyjadřovat postoj redakce. Těšíme se na ohlasy na pilotní provoz během svátků.