Skip to main content

GLOSA: Proč jsem Nintenďák

Pavel Oreški a jeho slovo do pranice.

Druhou glosu věnuji svému údajnému Nintendo fanboyství. Kdysi dávno jsem si pohrával s GameBoyem, pak Nintendem 64, DS a GameCube. Vždy jsem strčil paměťový nosič do mechaniky, pár minut nemotorně mačkal tlačítka a pak si mumlal něco o neporazitelnosti PC. Až na GamesConu 2006 zažehla má láska k Nintendu. Zkoušel jsem pohybové ovládání v Raving Rabbids a Red Steel, které byly pro mě v kontrastu se stovkami stále stejných FPS, RTS a RPG balzámem na duši. Ani jedna z těch dvou díru do světa neudělala, ale pomohly předělat kdysi pravověrného C64-řkaře, poté zapřísáhlého Amigistu a nakonec ortodoxního PCčkáře v multiplatformistu..

A proč stále hraji na Nintendu? Na Wii U a 3DS vychází hry, které nemají na ostatních platformách obdoby. Kde jiní nešetří krví, Nintendo útočí roztomilostí. Kde ostatní recyklují scény z předchozích dílů, Nintendo přijde s tradiční hratelností plnou svěžích nápadů. Zadruhé už pouze Nintendo dokáže uspokojit mou touhu po nekompromisní, ale spravedlivé obtížnosti. A zatřetí Nintendo má hry vždy perfektně odladěné, až to vypadá, že "patch" je v japonštině sprosté slovo. Porovnejte s tzv. Day 1 záplatami nebo měsíce padajícími servery u konkurenčních platforem.

A pro ty, kdo mají rádi čísla: První tři hry s nejlepším průměrným hodnocením z recenzí jsou od Nintenda. A všech patnáct nejprodávanějších her historie dle odhadu VGChartz je od Nintenda. Nestojí za to si místo nezasvěceného plivání některé z nich vyzkoušet?

GLOSA je nový formát Eurogameru vycházející pravidelně každý večer ve 22:00 s krátkými osobními názory autorů na aktuální události či k nadčasovým tématům, které nutně nemusejí vyjadřovat postoj redakce. Těšíme se na ohlasy na pilotní provoz během svátků.

Read this next