GLOSA: Příliš fotorealistická grafika kladem nebo záporem?
Agarwel Idiriz se zamýšlí nad technologií hry Get Even.
Impresivní předváděčka technologie Thorskan k 3D skenování pro fotorealističtější prostředí do polské střílečky Get Even nejednoho hráče nadchla kvalitou výsledného obrazu. Kdo by něco takového nechtěl ve hrách? Alespoň tedy některých, on se fotorealismus nehodí všude. Ale nemůže začít být takto kvalitní grafika jednoho dne naopak přítěží?
Vzhled je jedna věc, ale náklady na vývoj druhá. Jedna věc je vytvořit pár detailních lokací pro potřeby prezentace technologie. Něco jiného bude v takovýchto detailech vytvořit kompletní hru. Vzhledem k postupně klesajícím prodejním cenám her (vyjma aktuálního zdražení next-gen verzí, které věřím, že bude dočasné), je vůbec reálné mít v takové prezentované grafice celý svět GTA, Falloutu či Far Cry? Bude to ještě finančně realizovatelné?
Trošku se při spatření tohoto videa bojím, aby touha po využití této technologie neznamenala, že se blíží doba dvouhodinových tunelů. A cokoliv navíc by bylo rozsekané na předražená čtvrthodinová DLC, která zaplatí vývoj. Vím, že to zní absurdně. Ale ještě pamatuji dobu, kdy se na fórech laškovalo nad nějakým grafem s délkou FPS her se slovy: "Jestli to takhle půjde dál, tak za pár let budou mít střílečky šestihodinovou kampaň." No a už tam mnohdy jsme. Aktuální laškování a spekulování na téma co by mohlo být za pár mi tedy již nepřijde tak vtipné.
GLOSA je nový formát Eurogameru vycházející obvykle večer, s krátkými osobními názory autorů na aktuální události či poukazující na přehlížená nadčasová témata, které nutně nemusejí vyjadřovat postoj redakce.