GLOSA: Hurá, retro RPG! Ale... žádné velké nové?
Jíra Sládek se ohlíží za suchým rokem.
Nedávno jsme si s Honzou Vrobelem v hospodě docela notovali, jak letos PC RPGčkáři mají retro žně. Tedy - jak je zas bezva Enhanced verze Baldur´s Gate 2, jak se nezávislým moderům skvěle povedl Resurrection mod k Falloutu, a jak nás potěšil staromilský Shadowrun Returns, ze kterého na mě dýchá nostalgická atmosféra dlouhých večerů strávených s partou kamarádů u „papírového" RPG Shadowrun... A mě vlastně docela baví třeba i rozdělaná „desítka" série Might and Magic s klasickým old-school pohybem po čtvercích.
Ale zároveň s tímhle nám došla blbá věc s tím spojená: ono vlastně letos nevyšlo žádné pořádné opravdu nové áčkové RPG na PC! Když už se RPG prvky někde objevily, tak spíš hrají druhé housle (Dragon Commander, UFO: Enemy Within - a to je navíc ještě „jen" datáč, i když výtečný...).
Jasně, super her vyšla hromada - v čele s novým GTA - ale kde jsou kurník nová epická RPG? Akorát tak v pr... eeeh, v pracovním vývoji zatím. Takže mě fakt zajímá, co vy ostatní RPGčkáři - co jste letos vlastně hráli? Myslím, co jste hráli fakt nového? Třeba mi poradíte, do čeho se mám přes vánoční svátky pustit, až znovu pokořím BG2 a zároveň si budu chtít dát pohov od Guild Wars 2, mojí hlavní herní jistoty. Díky za inspiraci.
GLOSA je nový formát Eurogameru vycházející pravidelně každý večer ve 22:00 s krátkými osobními názory autorů na aktuální události či k nadčasovým tématům, které nutně nemusejí vyjadřovat postoj redakce. Těšíme se na ohlasy na pilotní provoz během svátků.