GeForce RTX 3060 je v prodeji a aktuální ovladače
+ řada novinek pro tvůrce obsahu.
Nedávno oznámená GeForce RTX 3060 dnes vychází. Nabízí desetinásobek raytracingového a dvojnásobek rasterizačního výkonu GeForce GTX 1060. Jde o zajímavý tip na upgrade z jedné z nejpopulárnějších GPU.
Kromě vyššího výkonu nabídne i ray tracing, NVIDIA DLSS a NVIDIA Reflex. Na trh přijde také v mnoha PC sestavách od všech předních výrobců. V kombinaci s GeForce Experience, zejména funkcí nastavení optimální úrovně detailů na jedno kliknutí, půjde o zajímavou volbou pro příležitostné hráče, kteří rádi své PC zapnou a hrají bez nutnosti složitých nastavení a úprav.
Také vyšly nové Game Ready ovladače s podporou pro GeForce RTX 3060, demo Outriders a přinášející NVIDIA DLSS do Nioh 2 - The Complete Edition a Mount and Blade II: Bannerlord. NVIDIA Reflex je díky ním distupný pro Rainbow Six Siege Test Server. V neposlední řadě se také seznam titulů podporujících One-Click Optimal Settings rozrůstá o dalších 25 jmen. Více zde.
Jedna z nejpopulárnějších funkcí GeForce Experience umožňuje okamžitě jedním kliknutím nakonfigurovat optimální nastavení detailů pro maximální zážitek ze hry. K více než 1000 titulů se dnes přidává 25 dalších - včetně Hitman 3, The Medium, Horizon Zero Dawn Complete Edition, Little Nightmares 2, Port Royale 4 či Yakuza.
Od Nvidia tu je i řada novinek pro tvůrce obsahu: Blender - NanoVBD v BlenderCycles 2.92 dostává akceleraci GPU, díky které nabídne populární software Blender lepší interaktivitu při renderování volumetrických efektů jako kouř, oheň, mraky nebo prach. NVIDIA OptiX nyní podporuje hybridní rendering, který umožňuje maximálně využít všech GPU i CPU v systému. I baking je nyní dostupný při zapnutém OptiX. Poslední novinkou je vylepšení hybridního renderovacího výkonu pomocí procesu zvaného tile stealing. Díky němu je možné využít GPU, pokud již dokončila přidělenou práci, využít k renderování částí modelů, na kterých pracuje CPU.
V-Ray - dokáže tvořit fotorealistické 3D scenérie. GPU akceleraci dostává např. Light cache zásadně vylepšující renderovací výkon urychlením začátku vykreslování pixelů. Out-of-core rendering zase dokáže využít systémové paměti pro geometrii nebo textury, pokud je paměť na GPU plně vytížená. Využít jej lze ve všech scénách, i těch největších. Používat s GPU akcelerací V-Ray je nově možné i tyFlow, 3ds Max plugin pro simulaci částicových efektů.
Redshift - získává s OptiX 7.2 plnou podporu NVIDIA RTX ray tracingu a tedy i vylepšení výkonu. Podpora OSL shaderů umožňuje uživatelům využívat napsat si shadery vlastní a využívat ty, které vytvořila komunita pro Redshift i jiné renderery. Upgradovaný vlasový shader zase nabídne realističtější osvětlení, intuitivní ovládání a funkce pro snadnou tvorbu variací. Redshift dostává také podporu NVLINK, díky čemuž masivní projekty s extrémně velkými modely mohou sdílet VRAM více GPU.
Autodesk Arnold - nabízí sadu 3D nástrojů pro kombinaci komplexních postav, scén a pokročilého osvětlení. Nyní dostává podporu tile renderingu, což dává tvůrcům s omezenou GPU pamětí možnost vykreslovat obsah rychleji.
DLSS umožňuje vytvářet fotorealistické vizuály v reálném čase: majitelé GPU GeForce RTX získají díky sofistikovanému využití AI v reálném čase pomocí dedikovaných Tensor jader výkon navíc. Tento nástroj je ale dostupný také tvůrcům obsahu a využití nachází zejména v komplexních úkonech jako virtuální produkce nebo architektonická vizualizace. DLSS je nyní integrováno do více než tuctu kreativních aplikací, kde nabízí až dvojnásobek výkonu bez redukce kvality obrazu. Více informací je dostupných na nedávném blogu. Příklad ve vysokém rozlišení je k dispozici zde.