Preview Gears of War: Judgment
Doplněno o hořící konvoj, návštěvu muzea a opravované flashbacky.
Čtyři členové pěší divize Kilo Squad byli obviněni ze zrady, protože neuposlechli příkazů, ukradli výzbroj a nyní svými činy potenciálně ohrožují životy miliony lidí. Tak zní premisa prequelu Gears of War: Judgment, který odhalilo nové číslo časopisu Game Informeru.
Těmi čtyřmi členy Kilo Squad jsou Baird, Cole plus neznámí Garron a Sophia. V Judgment vypadají podstatně mlaději, než jste zvyklí: pěší divize Kilo Squad totiž v této podobě existovala zhruba jen dva roky po Emergence Day, což jinými slovy znamená, že jsme téměř patnáct let (!) před událostmi z prvního dílu Gears of War. Těsně předtím, než Locusti poprvé vylezli ze země.
Kdo je kdo
Nejen, že Judgment bude vyprávět příběh toho, jak se tahle partička dala dohromady - ale poprvé může třeba představit i mladého Marcuse Fenixe. Baird se v nových Gears představí jako sarkastický, geniální mechanik, který neustále dělá vtípky, ale přitom má také druhou stranu tváře. (Baird byl pro Epic prý jasnou volbou, protože podle průzkumů jej fanoušci doslova zbožňují.)
Garron Paduk je uprchlík z Unie nezávislých repulik a narukoval z Pendulum Wars, což do týmu vnáší novou perspektivu. Ze všeho nejvíc je prý Garron Paduk tím ďáblíkem, který přeneseně řečeno sedí Bairdovi na rameni a říká: Pojďme něco vyhodit do vzduchu!
Sophia Hendricks je původně kadetka ze strážní akademie Onyx, ale E-day ji zabránil v dalším kariérním postupu. Jen kdyby se tak urputně nedržela předpisů a věčně nehrozila, že nekorektní jednání skupiny nahlásí nadřízeným. Všichni čtyři zúčastnění budou mít na události svůj vlastní pohled a Judgment slibuje dát každému vyprávění (celý príběh kampaně slyšíte retrospektivně) stejnou porci času.
S tím konvojem je něco špatně
Většina hry se má odehrávat ve městě Halvo Bay, kde sídlí akademie Onyx. Podle redaktorů Game Informeru připomíná San Diego nebo San Francisco v době 2. světové války, akorát je mnohem více vojensky založené.
Například v jednom z prvních levelů hry bude Kilo Squad muset vyčistit ulici, na níž se ještě před chvílí slavil konec Pendulum Wars a na každém prahu leží confetti, oslavné vlajky atd. A pozor, tentokrát žádné filmečky, zdržující tempo hry - děj budou vyprávět samy postavy přímo za běhu, abyste se nikdy nezastavili.
Baird odvypráví například část příběhu, která naprosto zdevastuje celý konvoj COG. Začne to docela obyčejně, když Kilo Squad během své inspekce zaslechne nějaké příšerné, úpící zvuky zezadu konvoje a nařídí celý pochod zastavit. "To zní, jako by něco strašidelného právě sežrala nějaká ještě strašidelnější věc," ucekne Baird, ale monstrum se mu najít nepodaří. Když se s konvojem Kilo Squad střetne podruhé, Locusti už budou vylézat jen zpoza hořících trosek.
Cestou z inspekce se skupinka bude vracet muzeem, v jehož zdi hrdinové zahlédnou zařící lebku. Pokud přijdete blíž a prohlédnete si ji zblízka, ta postava, která část příběhu v budoucnu právě vypráví u výslechu, si právě vzpomene na nějaký důležitý detail. "Ne, nebojovali jsme s obyčejnýma Wretches, to byli ti horší, Dark Wretches," vysvětlí Baird - a celou akci si můžete rovnou střihnout znova na vyšší obtížnost.
Výzbroj herních tříd
Nově se v Judgmentu objeví hráčské třídy v multiplayeru. Baird má představovat třídu Engineer, která je vyzbrojená Gnasherem a Blowtorch, umí pokládat strážné věže a opravovat poškozené valy. Cole je typický Soldier, své kamarády zásobuje neomezenými počty munice a sám střílí z Lancera a Boomshotu.
Lancera má také Sophia coby medička. Ta umí hodit oživující granát, jež probere právě zabitého parťáka, anebo granát, který do prostředí vypustí jedovaté plyny. Konečně Garron jako Scout umí vylézat na jiným nedostupné vrcholky, odkud má se svoji odstřelovačkou Longshot lepší přehled o dění na mapě.
Docela nebezpečně zní i nový spawnovací systém S3, jenž má prodloužit hrací dobu a v průběhu kampaně nějak ovlivnit, zda si v případě neúspěchu zopáknete celý akt nebo jen poslední kapitolu. V mulťáku by se měl objevit ještě herní mód Overrun, který zkombinuje módy Horde a Beast.
Locust na obzoru
V Overrunu se setkáte s několika druhy Locustů: bude tu Wretch (skáče přes Hazardy, cestuje ve smečkách), Ticker (pojídá obranné valy i granáty, má speed bost), Kantus (uzdravuje ostatní), Grenadier (má pušku Lancer a na věže COG hází granáty), dále Bloodmount (jezdí na něm Grenadier a Kantus), Mauler (ničí obrany a má štít s pichláky), Serapede (požírá opevnění a plive jed) a konečně Corpser, který se umí zahrabat a pohybovat pod zemí.
Autoři se holedbají tím, jak se jim podařilo zvýšit úroveň AI. Nepřátelé se budou učit vašim pohybům, na dálku vás budou umět vystopovat a s posunem na vyšíí obtížnots se jim bude prodlužovat výdrž. Čím náročnější laťku si v Gears stanovíte, tím větší počet Locustů se na vás bude při každém útoku řítit.
V multiplayeru se objeví také mód Outrun pro hráčské souboje pět na pět. A ještě jedna drobnost: ačkoliv Judgment bude žánrově stále third-person střílečka, systém ovládání prý víc než kdy jindy připomíná klasickou FPS.
A teď to nejlepší: za hrou stojí vývojáři z People Can Fly a očividně ji pojímají jako spin-off. Jinými slovy, pokud se Judgment chytne, je to jednoznačně začátek nové trilogie Gears.