Gearbox se stylizuje do role oběti s Aliens Colonial Marines
Prý do hry vložil miliony dolarů ze svého.
Z probíhajícího soudního stání v Kalifornii kvůli stížnostem na klamavou reklamu starým E3 demem na loňské Aliens: Colonial Marines vyplavaly na povrch některé nové skutečnosti, podle nichž nemusí být veškerá odpovědnost za problémy jen na bedrech Gearboxu, jak se dosud myslelo.
Viceprezident marketingu Gearboxu, mimochodem zakladatel webu Shacknews, tam otevřeně promluvil o okolnostech celého případu a tím tak trochu stylizoval jeho studio do role oběti. Hráči si to totiž moc dobře pamatují a poškodilo to reputaci studia více než některé chování Randy Pitchforda.
"Aby Aliens: Colonial Marines vůbec mohly vyjít, Gearbox vložil do vývoje několik milionů dolarů z vlastní kapsy, z nichž se mu dodnes nic nevrátilo. Hra se totiž nakonec neprodávala tak dobře, aby měl vývojář podle smlouvy nárok na nějaké dodatečné bonusy z odbytu. Dostali jsme od Segy pouze zaplaceno za dohodlé milníky v tvorbě, nic dalšího," řekl Steve Gibson.
Námluvy podle spisu probíhaly tak, že Sega v roce 2006 jako první kontaktovala Gearbox, jestli by pro ni nevytvořil hru na motivy Vetřelce. Sega prý také schvalovala veškeré záležitosti okolo obsahu hry, jejiho designu, hratelnosti či technických specifikací, takže Gearbox se snaží přehodit veškerou vinu za klamavou reklamu na ni, aby se ze soudu vyvlékl, on prý jen plnil zadání Segy. Ta se k věci zatím nevyjádřila, jen klamání dříve přiznala.
Zajímavý je i jiný výrok viceprezidenta marketingu Gearboxu: "Navzdory různým rozšířeným spekulacím, novinářská dema před vydáním nebyla vytvořena na jiném enginu, než na jakém běží finální hra, vše bylo z Unreal Enginu." Více na Polygonu a o samotných Aliens v kompletním zpravodajství.