Gas Powered Games propouštěli a skončí, pokud neklapne Wildman
Kickstarter je jejich poslední naděje.
Znovu a znovu se prokazuje, že detailně reportovat o každém, s odpuštěním pšouku na Kickstarteru nemá cenu, protože tento způsob financování her samotnými zákazníky zatím nemá jasné výsledky a hlavně záruku, že takové hry opravdu někdy vzniknou. Stačí vzpomenout zpronevěru statisíců dolarů u Code Hero's, nevhodné míchání pokročile rozpracovaných projektů a těch pouze vysněných od nezkušených amatérů, nebo fakt, že se na Kickstarter mnohdy obracejí známé firmy, až když se nacházejí v největší nouzi.
Minulý týden představený Wildman, evoluční akční RPG/RTS o jeskynním muži (nebo ženě) s postupně se rozvíjející technologií a kulturou od tvůrců Supreme Commander, Dungeon Siege a Total Annihilation, takto touží vybrat přes milion dolarů. Nicméně pár dnů po spuštění kickstarterové kampaně vyšlo najevo, že studio Gas Powered Games muselo propustit přes 40 zaměstnanců.
Už zpočátku varovali, že všechny jejich zbývající peníze padly v uplynulých měsících na výrobu herního prototypu a kampaně, takže pokud neseženou dostatek podporovatelů, jako firma budou muset skončit. Nyní tato hrozba nabyla reálných obrysů, což může zapůsobit na váhající hráče. Přesto se zatím podařilo vybrat jen čtvrtina (277 tisíc USD) požadované, poměrně vysoké částky.
Šéf Gas Powered Games, Chris Taylor, vysvětluje nepřílš dobře působící propouštění a jeho načasování tím, že nechtěl podvést své zaměstnance a přátele. V případě neklapnutí Kickstarteru za těch 25 dnů - až budou vědět, na čem jsou - by totiž nedostali odchodné ani zaplacené přesčasy, když by firma nadobro zavřela. Nyní obojí obdrželi a na jaře by je prý rád najal znovu, pokud Wildman dostane zelenou a pokud mezitím nevyužijí rychle vynořených pracovních nabídek od jiných studií. Momentálně v Gas Powered Games zbyla jen kostra studia, což nedává příliš dobré vyhlídky do budoucna.