Game Pass přinesl milion dalších hráčů do No Man's Sky, z nějž se stává obdoba Dead Space
Update Desolation mění žánr + 15 milionů v Sea of Thieves.
Kdysi se služby Xbox Game Pass všichni obávali, že kanibalizuje prodej standardních krabicových her za plnou cenu. Proč by si je někdo měl kupovat za desítky dolarů, když to samé může mít jen za deset dolarů na měsíc, během nějž stihne hru určitě dokončit?
Postupem času se však situace měnila a nejprve jsme opěvování služby od Microsoftu slyšeli od různých nezávislých vývojářů, kteří byli nadšeni, že se o nich někdo dozvěděl.
Nyní to je ve fázi, že se z Xbox Game Pass s deseti miliony předplatitelů stal báječný marketingový nástroj pro zviditelnění či připomenutí starých her. A tím to zjevně neskončí, aneb majitele konzolí od Sony bude asi čím dál více mrzet, že něco takového nemají též.
Sci-fi simulace No Man's Sky byla na variantu služby pro PC i Xbox přidána koncem letošního května. Za pouhý měsíc a půl přinesla této staré hře (2016) neuvěřitelný počet nových hráčů, prý více než přes milion.
Je to jeden z prvních případů, kdy známe taková přesná čísla u velkého titulu. A Seana Murraye z Hello Games nemůžeme podezřívat z toho, že by byl nějakým xboxovým fanboyem, když mu vývoj základní hry de facto zaplatila konkurenční Sony.
"Vídáme teď jeden z největších počtu lidí ve hře za celou dobu od vydání. Navíc díky podpoře cross-play všichni hrají společně, nezávisle na platformě," ocenil tvůrce a připomněl, že port pro Xbox je jinak venku už dva roky.
Nemalý podíl na dlouhodobém úspěchu No Man's Sky mají nepochybně zdarma vypouštěné aktualizace a datadisky. Ten nejnovější s názvem Desolation vylepšuje bojový zážitek a prohlubuje možnosti prozkoumávání vesmíru.
Neznalý by si mohl pomyslet, že se dívá na nějaké pokračování sci-fi hororu Dead Space. Ale to jsou jen nové mise v opuštěných nákladních lodích, kde řádí částečně deaktivované bezpečnostní systémy a pokažené drony s umělou inteligencí. Tato nebezpečná prostředí se také stala doupětem podivných kreatur, tudíž dovnitř by se měli vypravit jen odvážlivci, nejlépe ve více lidech.
Báječné je, že tento obsah je stejně jako vše ostatní ve hře procedurálně generované, čili nikdy se to samé nebude opakovat. Za odměnu uvnitř najdete součástky, kterými si pak upgradujete svou hlavní loď.
Na Xboxu se nedaří jen této hře, ale i Sea of Thieves. Microsoft se dnes odpoledne pochlubil, že je od startu v březnu 2018 hrálo už 15 milionů hráčů. Nejlepším měsícem byl červen 2020 s 3,3 miliony aktivních hráčů, při odbytu Steam verze 1 milion kusů.