Skip to main content

Gabe Newell se vyjádřil k Half-Life: Alyx

VR jim prý dodalo energii. Budou další díly?

S vysněným Half-Life 3 byla situace dlouho zaseknutá částečně kvůli obavám Valve, že pokud by přišli s něčím obyčejným či tím samým co ve dvojce, ztratila by jejich reputace na lesku. Něco podobného, co zažíval třeba Blizzard s pokračováním Diablo, které muselo být opravdu výborné, jinak by s ním nevylezl na světlo světa.

Teprve ve čtvrtek představené Half-Life: Alyx studiu ze Seattlu opět umožní přijít s něčím originálním, s něčím, co posune hranice hratelnosti, aby tato firma znovu byla v roli inovátora. Něco jiného už asi ani nebere a postupuje dle uvažování, že lepší je nemít nic, než něco pouze tuctového, co zvládne kdokoli jiný.

Nyní se k okolnostem vzniku hry vyjádřil samotný Gabe Newell, zakladatel a mocný šéf Steamu:

"Všichni ve Valve jsme z návratu ke světu Half-Life nadšeni. VR nám dodalo energii. Hodně jsme toho investovali do technologie VR, ale v srdci jsme také vývojáři, takže ponoření se do tvorby takto ambiciózní VR hry je neméně vzrušující".

Pro RoadtoVR dále uvedl, že Alyx bude takovou kombinací všeho, na čem jim záleží nejvice. Tedy na opravdu skvělých hrách, špičkové technologii a otevřené platformě.

Ve Valve se prý nemohou dočkat, až si hru užije široká veřejnost.

Watch on YouTube

Mezi dozvuky nelze opomenout to, co pronesl David Speyrer z Valve pro The Verge, tedy jestli budou další díly Half-Life:

"Samozřejmě si musíme nejprve počkat, jak lidé zareagují na Alyx, ale jakmile bude venku, rádi bychom pokračovali s posunem vpřed".

Tato slova někteří interpretují jako potvrzení, že po Alyx vzniknou další hry Half-Life. Když prý vyráběli Alyx, museli prozkoumávat nové cesty, jak odvyprávět příběhy s těmito postavami v daném světě, díky čemuž objevili spoustu nových hratelnostních zážitků, které údajně jdou mnohem dál než to, co bycli schopni vytvořit dříve.

Read this next