Fyzická média vs digitální distribuce
Výsledky počítání podle NPD Group.
Společnost NPD Group, monitorující americký herní trh, přišla s průzkumem zohledňujícím třetí čtvrtletí předešlého roku 2009, kde se snažila poodhalit podíl digitální distribuce na celkových prodejních číslech.
Jelikož jde o špatně zmapovatelné teritorium, počítaje v to Steam, stejně jako konzolové služby Xbox Live či PlayStation Network, využila k tomu více než 8 tisíc hráčů. Skrze ně se pak v NPD dobrali odhadu, že za výše zmiňovaný kvartál byla drtivá většina konzolových her (90%) distribuována na fyzických médiích. Buď formou prodejů či jejich zapůjčením. V případě PC/MAC, přenosných herních zařízení a mobilů to mělo být v USA přitom hodně podobné (79%).
Není bez zajímavosti, že během sledovaného období byly nejpopulárnějšími herními platformami PC, MAC a konzole, přičemž 4% hráčů (nějakých 6 milionů lidí) přiznává využití P2P sítí, kde 72% pirátských downloadů připadá právě na PC a MAC.