Frustrovaní recenzenti z Ancestors od zakladatele Assassins Creed
+ startovní trailer.
Zatímco u Control se všichni shodli, že se povedlo, a nejnižší známkou z mnoha verdiktů bylo 7/10, u novinky od Patrice Désiletse, zakladatele série Assassins Creed, který se dlouho soudil s UbiSoftem, si naopak notují, že takhle tedy ne.
Tento týden vycházející Ancestors: The Humankind Odyssey pro PC (konzolovky až koncem roku) na Epic Games Store, na nějž jsou dle tiskovky Private Division a Panache Digital Games velmi hrdí, nesklízí ani trochu dobré recenze. Převažuje zklamání, stejné, jako jsme vyslovili na základě videa už loni.
Nejprve však startovní trailer:
"Tahle hra zašla moc daleko. Vložit do ní čas vyžaduje příliš moc úsilí a za to poskytne pouze malinkou odměnu. Každá drobná satisfakce z hraní je neustále pohřbena násilnými predátory, ačkoli jejich hrozba se postupem času mírní," myslí si GameSpot se 4/10. Pohyb po stromech a experimentování je prý zábbavné, dokud trvá, ale pak se to zvrtne v repetitivní náplň. Špatný je i design, který vás nutí učit se vše znovu od začátku při vstupu do každého dalšího věku.
Také PCGamer se diví, proč vás Ancestors nutí znovu objevovat to samé, každý lístek či rostlinu, když už je postava později vyrostlá. Udělil proto jen 58%, když hru označil za novátorský pokus, který je zabalený v podivném a opakujícím se survivalu.
Dle IGN (7/10) je největší výzvou zjistit, jak fungují základní herní mechanismy pro přežití, boj či výrobu, v čemž vám může pomoci Google. Jakmile to už umíte, je prý hraní triviální nuda, která zaujme jen průzkumem rozlehlé mapy. Avšak zábavu sráží třeba nepřeskočitelné cutscény a uměle zazděný rozvoj schopností vašeho kmene, byť někdo si může zamilovat autentické animace opic.
DualShockers se 6/10 říkají, že Ancestors by mohli být vhodnou hrou pro mainstreamové, nenáročné publikum, protože nenutí k nějakému překonávání se. Jen je může frustrovat příliš časté dívání se na obrazovku GAME OVER, která však přináší zajímavé statistiky, jak daleko jste chodili, plavali atd. "Snaha o realističnost, vtažení do děje a příběh by neměla být na úkor zábavy, což si tahle hra neuvědomuje.
Bůhvíjak nadšený nebyl ani GameInformer, který sáhl po 55%. Podle něj šlo o ambiciózní nápad, který nedopadl moc dobře, jelikož odměna za hraní se nevyrovná neustálému přílivu frustrace, která trvá po mnoho hodin. Primáti a jejich svět jsou prý uvěřitelní, ale připoutání ke hře kazí opakující se vizuální sekvence a prkenné animace.
Momentální průměrné hodnocení na OpenCritic činí pouze 67% z 18 hodnocení.