From Dust si odnáší devítky, ale...
Křivka zábavnosti po čase rychle klesá.
Úderem šesté hodiny večerní odbylo embargo na recenze xboxové verze From Dust a UbiSoft může být spokojen. Většina zahraničních novinářů vytáhla z rukávu vysoká hodnocení - např. Eurogamer UK 9/10, EDGE 9/10, Voodoo Extreme 5/5 či IGN 85%. Níže šli GameSpot se 75%, GameTrailers se 78%, VideoGamer s 7/10 nebo Destructioid s průměrnými 55%.
Všichni jsou nadšeni z nepředvídatelné interakce tří hlavních elementů (voda, půda, láva), která zdaleka nekončí jen u vln a erupcí. Stromy šíří požár, bojují mezi sebou a zvířata či jiná vegetace dokonce vytváří jednoduché ekosystémy.
Co prý ve From Dust příliš dobře nefunguje, je hledání správné cesty umělou inteligencí a nepohodlné ovládání. Nicméně hra se dle očekávání neubránila repetitivní náplni - ostatně jde vlastně o takovou variaci na Lemmings kříženou se SimCity.
Podle recenzentů se From Dust hraje tak, že máte dobrý nápad, jak dovést svůj kmen k cíli, načež vám ale v průběhu jeho realizace buď dojde energie pro božskou ruku, anebo se vám povede cestu vytvořit a pak se jen díváte, co se ve hře děje, moc jiného tu nečekejte. Tvůrci se to snažili napravit Challenge módem s trochu odlišnou hratelností nebo odemykáním fragmentů příběhu, ale to nezastínilo prostoduchou náplň, jejíž křivka zábavnosti po prudkém vystřelení časem klesá, až se přemění v nudu.