Skip to main content

Fotoseriál ze Sniper: Ghost Warrior 2

Okomentované momentky z celé kampaně jako předkrm.

V pátek vyšel na PC, PS3 a X360 druhý díl polské taktické střílečky Sniper: Ghost Warrior, který si dal za cíl více představit taktickou práci odstřelovače na úkor mechanik akčních stříleček, kterými stále oplývá jeho předchůdce. Výsledek se dozvíte v naší úterní recenzi z lokalizované PC verze, nicméně celou hlavní část hry, kterou je zde singleplayer, ještě před tím představuje následující dvacítka vytípaných momentek pořízená na nejvyšší nastavení grafiky.

Hra je totiž postavena na CryEngine 3.0 stejně jako Crysis 3 a byť je v grafice na hony vzdálená vycizelovanému dítku od Cryteku, i tak nevypadá vyloženě špatně a je navíc perfektně optimalizovaná. Na podobných sestavách, jako je ta naše redakční (i5 3570k, 16 GB RAM, N-660 2 GB, Win 8), můžete i v plném HD počítat s maximálním nastavením a trvalými 60 FPS.

Kampaň nabízí trojici obtížností, přičemž do nich zahrnuje veličiny jako vliv srdečního tepu, směru a rychlosti větru, postoje a vzdálenosti cíle. Rozptyl prvním dvěma stupínkům eliminuje zaměřovací terčík, takže skoro nelze minout.
Hra obsahuje 10 úrovní, rozdělených do tří aktů. Doba hraní každé z misí osciluje mezi 20 minutami až 2 hodinami, což dohromady nedá více než 7-9 hodin hraní. Na prostřední obtížnost máme dohráno za 8 hodin.
Seznamte se sami se sebou. Vaše hlavní postava odstřelovače Cola Andersona.
První akt se odehrává v krásných, ale plytkých džunglích Filipín. Jelikož vás návodčí Diaz doslova drží za ručičku, jsou první dvě mise spíše nudné. Hra se ale potom mnohem lépe rozjede.
Tvůrci zde použili klasický koncept lékárniček (v batůžku máte max. 2) a povalující se munice. Ovšem nic z padlých nelze sbírat, dokonce ani zbraně a náboje.
Pokud se vám povede výstřel, hra jej jako v jedničce ocení zpomaleným Kill-Cam záběrem letící kulky. Animace zásahu a krve jsou ale hrozné a kupř. mnohem horší, než ve Sniper Elite V2.
Pěkné jsou podrobné statistiky každé mise. Čím pokračujete dále, tím jsou ale mise kratší a kratší.
S sebou máte i noční vidění, které jste nuceni párkráte použít. HUD ukazuje zleva minimapku okolí a zprava dolů tep (při běhu se zvyšuje), výdrž pod vodou, munici, život a lékárničky.
Mrtvoly občas zaujmou dosti nepřirozené polohy. Kromě několika tlumených odstřelovaček máte k dispozici jen nůž a tuto pistol s tlumičem. Žádných jiných zbraní se nedočkáte.
Letoviska na Filipínách vypadají luxusně. Překvapily i lampy dole, které lze rozstřelit. Podobně se počítá i s penetrací tenčích materiálů, jako je např. dřevo a sklo. Velké zničitelnosti ale prostředí nedosahuje.
Každá mise skrývá 4 sběratelské artefakty pro šmejdily, které ale nejsou moc ukryté. A co za ně dostanete? NIC!
Observatoř na Filipínách v krásném svitu Luny. Obloha je ale jinak zcela statická. Minimapka v červeném ukazuje pozice a pohled nepřátel.
Třetí a poslední mise filipínská dává vzpomenout na první Far Cry. Hra kromě první osoby kupodivu obsahuje také další dvě kamery, včetně této. Je ale vidět, že to je spíše omylem, protože ovládání je v tomto nepohodlné a nelze vůbec mířit. Kamery se mění klávesou F1.
Pohled skrz triedr podobně jako v Crysis 3 otaguje všechny nepřátele ve výhledu, kteří jsou pak snáze identifikovatelní i za překážkami.
Jedno malé zpestření v kampani. Projedete se i touto pěknou visutou lanovkou. Při dojezdu ale hlavu dolů!
Zcela nejlepší částí hry jsou prostřední tři akty ve válečném Sarajevu. Hra se tak otře jak o válku na Balkáně, tak i o zdejší etnické čistky. Atmosféra by se v těchto pasážích dala krájet!
V centru Sarajeva najdete i tuto českou tramvaj T3. Vpravo vzadu torzo protiletadlového dvojčete ZU-23-2, které vyhodíte do povětří.
Uvnitř domů grafika vykouzlí i takovéto romantické scenérie.
Nejkrásnější částí hry je pak poslední akt v Tibetu, na dohled od himalájských velikánů. Zde grafika dosahuje svého vrcholu.
A rozloučíme se tak herním podáním Mount Everestu kousek před koncem kampaně. Načtenou u recenze!

Read this next