Skip to main content

FOTODOJMY po šesti hodinách v Mad Max

Jak zatím baví PC verze Pavla Oreški?

Záměrně nečetl žádné recenze ve světě ani jejich shrnutí, aby jimi nebyl ani podprahově ovlivněn a aby šlo o ryze vlastní pocity a názory.

Autor Eurogameru Pavel Oreški hraje finální promo PC verzi Mad Max od úterý. Po dvou večerech hraní po práci je zatím na nějakých šesti hodinách a hra ukazuje dokončení na 10 procent (asi tím nemyslí příběh). Jak ji v tuto chvíli vidí?

"Zatím mě baví atmosféra a souboje. Na mém PC běží Mad Max bez problému na maximální detaily i na konfiguraci pod oficiálně doporučené minimum a s Windows 10."

Po rozkliknutí každého obrázku se zobrazí jeho originální velká verze již bez popisku.

Prvních pár desítek minut je v podání Mad Max úchvatných, zejména díky syrové post-apokalyptické atmosféře.
Pěstní souboje jsou zjednodušenou variací na sérii Batman, každopádně jim není moc co vytknout. Mohlo by jich být více.
Zdraví si doplňujete pitím vody, která je prý poměrně vzácnou surovinou, ale já jí měl vždy dostatek.
Aktuální příběhový úkol vám svítí neustále v levém horním rohu, i když jej třeba hodinu vůbec nemíníte plnit. Podobných nedomyšleností je v interface více.
Statistiky své postavy, vybavení i auta provádíte v několika menu, zpočátku je to poměrně nepřehledné.
Zatím asi nejméně zábavnou činností mi připadají souboje v autech. Snad se to s větším arzenálem útočných i obranných součástek na autě zlepší.
Brokovnice je prostou svařenou trubkou a náboje do ní byste na prstech rukou spočítali.
Chumbucket je váš věrný společník. Kdykoliv stojíte nebo opustíte auto, okamžitě jej začne opravovat.
Vymyslel si svoje vlastní náboženství, v němž Mad Max hraje roli spasitele. Mimochodem z hutných mraků v pozadí zatím ještě nezapršelo.
Prostředí je celkem nudné, co byste chtěli po poušti, že? Občas se ovšem podaří vykouzlit pěkné scenérie.
Podobně jako voda, i psí žrádlo vás udržuje v kondici. Zatím jsem našel dvě plechovky, ale potrava stejně nemá jiný význam než doplnění zdraví.
Postupně začínám objevovat foto-režim, který dovoluje kdykoliv nastavit kameru do správného úhlu a vytvořit parádní momentku. Chlapík s klíčem v krku už to má za sebou.
Jsou situace, kdy si s Chumbucketem vyměníte místo. On řídí a vy odstřelujete snipery u základen, které chcete přepadnout. Celkem nuda.
Suroviny vypadají jako podstatná část hry, ale ani benzínu jsem nikdy neměl nedostatek.
Sandbox hra bez variace na věže ze série Assassin's Creed už v dnešní době snad ani nemůže vzniknout.
Den plynule přechází v noc a zase zpět. Mad Max je hodně filmová hra a ráda to dává najevo.
Díky jednoduchému prostředí se vaše PC vůbec nezapotí. Můj procesor nesplňuje ani minimální požadavky a přesto hra běží ve FullHD na maximální detaily většinou v 60 snímcích za vteřinu.
Při hledání šrotu, což je zde univerzální platidlo za díly do auta i vylepšení schopností, občas narazíte na zajímavá místa. Tohle je jedno z těch nudnějších.
Když už vaše auto přezdívané Magnum Opus skoro vybuchne, máte pět sekund na jeho opuštění a Chumbucket se dává okamžitě do oprav. I když kolem krouží nepřátelé.
Ale nejezdíte jen v Magnum Opus, nastoupit můžete do kteréhokoli jiného vozu, který je pojízdný. Tahle bugina například převáží psa, který umí hledat miny.
Líbí se mi, že Mad Max nosí všechno vybavení viditelně připevněné na těle. Nůž, brokovnici, čutoru. Jak získáváte lepší vybavení, hned se to projeví na jeho zevnějšku.
Griffa je podivín, který toho o Maxovi ví možná více, než on sám. Právě u něj vylepšujete schopnosti, což nikdy neopomene okomentovat nějakou moudrostí.
Zásadní roli hrají pevnosti. Vaši domovskou můžete vylepšovat, čímž si při každé její návštěvě třeba doplníte všechny náboje.

Když vše dobře klapne, recenze Mad Max by na Eurogameru měla být koncem víkendu. Koupit ho můžete pro PC/PS4/X1 na Alza.cz - více v preview a kompletním zpravodajství EG.

Read this next