Forza Motorsport oznámena, leč na letošní Vánoce to zdaleka nevypadá
Technické detaily a filmeček.
Docela překvapení, aneb jedna z obětí koronavirové krize. Když Phil Spencer před časem varoval, že některé hry mohou být zpožděny, myslel tím právě tuto. A to přitom měla série minulý rok pauzu právě proto, aby mohla hladce stihnout start nové konzole Xbox Series X...
Ale nestane se tak, dnes oznámené závody Forza Motorsport jsou teprve v rané fázi vývoje a na letošní Vánoce to tedy vůbec nevypadá, resp. určitě se nezvládnou. Oficiální název je opět bez číslovky či podtitulu, jako u Fable, takže to není Forza 8. Verze pro PC bude, zatímco pro Xbox One už kupodivu ne (přitom Phil Spencer sliboval cross-gen hry, že by tedy Forza až ve 2022?).
Zatímco z konkurenčního Gran Turismo 7 pro PS5 jsme již před měsícem mohli spatřit spoustu záběrů z jízdy, tady bylo více času věnováno pohybu mechaniků v boxech, helmám či plakátům na zdech, než samotné jízdě na trati. Na tu když přišlo, byly to sice hezké, leč moc přiblížené či zpomalené záběry (vše prý v enginu hry), z nichž toho zatím nelze tolik vyčíst.
"Zábava automobilového průmyslu nově uchopena pro novou generaci. Buďte svědky síly Xbox Series X ve Forza Motorsport," uvádí oficiální popisek.
Po technické stránce to má být značný pokrok: hraní ve 4K a 60fps, přidání nového více realistického nasvícení přes raytracing, což umožní autům, aby na nich byly vzájemné odrazy, včetně detailnějšího stínování. Vše běží na ForzaTech, což je engine, který Turn 10 sdílí s kolegy z Playground Games pro Forza Horizon.
Bez hardwarově akcelerovaného raytracingu by prý autoři museli imitovat světelné efekty cube mapami a statickými texturami, což by ze scény odstranilo realismu. Týká se to například lepšího zpracování kol. Využije se také dedikovaný audio čip v Xbox Series X, čímž se ulehčí CPU, aby se dosáhlo dynamické simulace zvuku v jakémkoli fyzickém prostoru, prý taková obdoba fyzikálně založeného renderování v audiu.
Snížena také bude odezva, abyste měli pocit, že hra lépe reaguje na ovládání. Když někde pádíte rychlostí 300 kilometrů za hodinu, zredukovaný počet milisekund se už může projevit na dvou délkách auta. Nový dynamický systém prý reaguje na zmáčknutá tlačítka gamepadu a posílá je do konzole ještě dříve, než to hra potřebuje, což má snížit nemilé prodlevy.