Forspoken s klamavou kampaní vydělalo méně než náhle se objevivší a levnější Hi-Fi Rush
Žebříček Steamu.
Označuje se to za názorný příklad moderního, pokrokového uvedení hry a staromódního myšlení.
Jedna hra se na trhu objevila náhle, zcela bez varování, a stala se mimořádně populární a prodávanou. Zatímco druhá hra měla roky trvající propagaci i marketingovou kampaň, která jistě nebyla levná, přesto pohořela a uživatelů na ni sesílají tzv. bomby v uživatelských recenzích na Metacritic, což tu už déle nebylo, aneb mnohé to muselo pořádně naštvat.
Ano, řeč je o Hi-Fi Rush (Bethesda / konzolová xboxová exkluzivita) vedle Forspoken (Square Enix / konzolová PS5 exkluzivita). A čerpá se z žebříčku tržeb na Steamu za minulý týden:
- Steam Deck
- Hogwarts Legacy
- Dead Space (již vydaná verze)
- Dead Space (předobjednávka)
- Red Dead Redemption 2
- Dead Space Deluxe (již vydaná verze)
- Dead Space Deluxe (předobjednávka)
- Hi-Fi Rush
- COD Modern Warfare II
- Hogwarts Legacy
Zatímco rytmická akce debutovala v TOP 10, parkúrová akce s magií se do hitparády nevešla.
Navíc první hra stojí jen rozumných 30 dolarů, zatímco ta druhá vysokou částku 70 dolarů, což se také mnohým nezamlouvá a odrazuje je to od koupě. Z toho vyplývá, na každou kopii dražšího Forspoken se muselo prodat několik kusů levnějšího Hi-Fi Rush.
Zajímavé na tom je i to, že Hi-Fi Rush je na Game Pass, ale i tak si lidé pořizují plnou verzi pro vlastnictví natrvalo.
Svou roli mohl tady sehrát i klamavý marketing od Square Enix. Ve spotu s přehledem ocenění totiž citují slova naprosto vytržená z kontextu. Například tam uvádí, že hra je překrásná, ale v textu recenze se přitom psalo, že "hra by měla být potenciál být překrásná".